לאחר שנתיים של מאבק גן הילדים ברחוב השחר בבית הכרם צפוי להיסגר בימים הקרובים. ב־1 בספטמבר 2020 נפתח גן ילדים שאליו הגיעו כמעט בכל יום חול קרוב ל־30 ילדים. מהר מאוד השכנים החליטו להתאגד נגד המיזם.
1 צפייה בגלריה
הגן ברחוב השחר. הודיעו להורים על סגירתו
הגן ברחוב השחר. הודיעו להורים על סגירתו
הגן ברחוב השחר. הודיעו להורים על סגירתו
(צילום: פרטי)

גן בדירת מגורים

אחד מתושבי השכונה הסביר: "במשך השנתיים האלה סבלנו ממספר בעיות בעקבות נוכחותו של הגן. היה עומס חניה שנוצר בבוקר ובצהריים, של רכבי ההורים שחנו בחניות פרטיות או חסמו כלי רכב שחנו שם. היו רעשים בלתי פוסקים מתוך גן הילדים, ופח הזבל שלנו הפך לפח של גן הילדים. נוצרה סיטואציה הזויה שלא היה לנו איפה לזרוק את הזבל כי הפח שירת את הגן".
קראו גם:
לטענתו, רק אחרי פניות חוזרות ונשנות לרשות המקומית, נציגי העירייה עתרו לבית המשפט בטענה כי אין לפתוח גן בדירת מגורים ללא קבלת היתר שימוש חורג.
בדיון שנערך בבית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים, ב־13 ביולי, הודיעו נציגי הגן כי הם סוגרים את העסק. "הודענו להורים וזה לא יימשך", נכתב בפרוטוקול הדיון.
בהחלטתה כתבה השופטת יעל ענתבי שרון: "הנאשמים יגישו עד ליום 15 באוגוסט הודעה בנוגע לסגירת הגן בפועל... ככל שיעלה בידי הצדדים להגיע להסכם מוסכם המייתר דיון נוסף, יודיעו זאת עד ליום 12 בספטמבר 2022. ככל שלא יגיעו להסדר מוסכם, ייקבע מועד נוסף למתן הכרעת דין פורמלית ושמיעת הטיעונים".
לדברי התושב, אין לראות בהחלטה החדשה סוף פסוק. "אני שמח על החלטת בית המשפט", אמר, "אבל צריך להגיד שמעבר לכל מה שציינתי, במהלך שנתיים הילדים היו בדירת מגורים לא מותאמת על פי החוק לגן ילדים".