העירייה ביטלה לאחרונה נת"צ בגבעת שאול אשר גרם לזעם רב בקרב תושבי האזור ובקרב נהגים שלא הכירו אותו ונקנסו. כפי שנחשף לראשונה ב-mynet ו"ידיעות ירושלים", ב־2021 הכשירה העירייה נת"צ שיאפשר לתושבי בניין ברחוב גבעת שאול 27 לעבור בו באופן בלעדי. העירייה הציבה מצלמות, מה שפגע בשאר התושבים, שנאלצו לנסוע שני ק"מ ולהאריך את דרכם על מנת להגיע לבתיהם.
2 צפייה בגלריה
שלטים בכניסה לנת"צ. "בשנתיים האחרונות נוספו אמצעי אכיפה אלקטרוניים"
שלטים בכניסה לנת"צ. "בשנתיים האחרונות נוספו אמצעי אכיפה אלקטרוניים"
שלטים בכניסה לנת"צ.
(צילום: יואב דודקביץ')
עוד התברר כי בניגוד לאזורים שמיועדים לתחבורה ציבורית ואוטובוסים רבים משמשים אותם, במקום הזה חולף רק קו ‭ ,54 ‬שמגיע מהר המנוחות והר חוצבים בתדירות של פעם ברבע שעה. חלק מהנהגים חשבו שמכיוון שתדירות השימוש בנת"צ היא אפסית, לא יקרה כלום אם גם הם יעלו על הנתיב שמיועד לאוטובוסים. אלא שבעירייה דאגו גם להציב מצלמה - ולשלוח לנהגים דוחות בסכום של ‭ 500‬שקל.
בעירייה טענו בשעתו כי סלילת הנת"צ בוצעה "לבקשת המינהל הקהילתי גבעת שאול והתושבים", אלא שאז חשף "ידיעות ירושלים" כי יו"ר הנהלת המינהל הקהילתי 'מיתרים', יחיאל שוסהיים, גר בגבעת שאול 27, הבניין שקיבל היתר מיוחד לנסוע בנת"צ. יתרה מכך, לקראת הבחירות למינהלים פורסם פלאייר, לכאורה בשמו של שוסהיים, שבו נמנים ההישגים שלו, ובהם "שמירת הנת"צ הציבורי ומתן כניסה לדיירי הבניין - כפי שראיתם, אתם נהנים ממעבר חופשי בנת"צ. העניין כרגע נמצא בפיילוט, וייתכן שפקיד ירצה לשנות את המתווה".

2 צפייה בגלריה
הכביש בגבעת שאול לאחר ביטול הנת"צ
הכביש בגבעת שאול לאחר ביטול הנת"צ
הכביש בגבעת שאול לאחר ביטול הנת"צ
(צילום: אריה א)


כאמור, כעת מתברר שפקידי העירייה אכן ביטלו את הנת"צ, בטענה כי לאחר פתיחת כביש 16 התנועה באזור פחתה. שוסהיים אמר השבוע: "אני מברך על פתיחת מעבר הנת"צ לכלל תושבי העיר, וזה לאחר מספר שנים שנלחמתי למען כלל תושבי השכונה כדי שייהנו ממעבר ראוי וזמין לביתם, וזאת לאחר קבלת המלצותיי לגורמים המקצועיים בעירייה. כאן המקום להודות לכלל גורמי המקצוע בעירייה, שעזרו להוביל את המהלך למען כלל התושבים".

קראו גם:

האם העירייה תבטל את הדוחות שניתנו בנת"צ?
"דיברתי עם העירייה על מנת להקל על התושבים, ודוחות שניתנו בזמן שהיה נת"צ להערכתי לא יבוטלו. עם זאת, כל תושב יכול לערער, והנושא יידון לגופו של עניין".

בעירייה מתעקשים: "הנת"צ הוקם כדין"


מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הנת"צ המדובר הוגדר במטרה לצמצם את נפח התנועה באזור לפני פתיחת כביש 16. עד להקמתו שימש המעבר כקיצור דרך בכניסה לעיר, בתקופת העבודות על מחלף סחרוב והכניסה לעיר. פתיחת כביש 16 לפני כשנה, לצד השלמת העבודות להקמת נת"צ בכניסה לעיר ופתיחתן הקרובה של מנהרות שז"ר, הפחיתה באופן משמעותי את עומסי התנועה במקום, ועל כן נתיב הנת"צ חזר לשמש כנתיב רגיל. לאור העובדה כי הנת"צ הוקם כדין, הן מסיבות של תנועה והן מסיבות של בטיחות, הרי שהדוחות תקפים ואין כל עילה חוקית לבטלם. לכל נהג אשר קיבל דוח קיימת זכות ערעור על הדוח על פי דין".