סיוט חדש לנהגים בגבעת שאול: תושבים בגבעת שאול זועמים בגלל נת"צ קטן המיועד לקו אוטובוס אחד, שגורם להם כאב ראש גדול. לאחרונה השלימה העירייה סימון של נתיב תחבורה ציבורי בסמוך לרחוב גבעת שאול 27, בפנייה לכיוון נג'ארה. הבעיה היא שמי שרוצה לפנות שמאלה, נאלץ כעת לעשות עיקוף של כשני קילומטר.
1 צפייה בגלריה
הנת"צ הקצר שעולה ביוקר
הנת"צ הקצר שעולה ביוקר
הנת"צ הקצר שעולה ביוקר
(צילום: פרטי)

אולם בניגוד לאזורים שמיועדים לתחבורה ציבורית ואוטובוסים רבים משמשים אותם, במקום הזה חולף, כאמור, רק קו 54, שמגיע מהר המנוחות והר חוצבים בתדירות של פעם ברבע שעה. חלק מהנהגים חשבו שמכיוון שתדירות השימוש בנת"צ היא אפסית, לא יקרה כלום אם גם הם יעלו על הנתיב שמיועד לאוטובוסים. אלא שבעירייה דאגו גם להציב מצלמה - ולשלוח לנהגים דוחות בסכום של 500 שקל.
"זה פוגע בנו כתושבים", אמר השבוע דייר השכונה. "אנחנו נאלצים לעשות סיבוב שלם על מנת להגיע הביתה. תושבים שמתגוררים ברחוב קהתי או ברחוב גבעת שאול, אם הם רוצים להיכנס לעיר בשעות הצהריים, הרי שכל האזור של הכניסה לעיר וכל האזור של גבעת שאול עמוס. גם רחוב כנפי נשרים פקוק, וזה ייקח קרוב לחצי שעה בשעות העומס, במקום נסיעה קצרה של כחמש דקות. על פניו נראה שהמטרה של הנת"צ היא לחלוב את התושבים. אני, כתושב גבעת שאול, מעולם לא שמעתי על זה ולא היה שיתוף ציבור. זו ככל הנראה החלטה של העיריה. כתושב אני מבקש לבטל את הנת"צ. הוא לא שימושי בעליל. לחלק מהתושבים ביטול הנת"צ יכול לפתור את הבעיה. הוא פוגע באיכות החיים באופן משמעותי. הוא לא נחוץ. לא ייתכן שהתחנה הראשונה של קו האוטובוס היא בהר המנוחות והתחנה השנייה היא אחרי הנת"צ".
מהעירייה נמסר בתגובה: "לבקשת המינהל הקהילתי גבעת שאול והתושבים, בוצע הסדר כולל נתיב שירות תחבורה ציבורית איכותי לתושבי השכונה, אשר מוגבל לתנועה עוברת של תושבים שאינם נמנים עם תושבי השכונה. למעשה, הסדר הכביש החד־סיטרי ברחוב שקיים שנים רבות לא השתנה, למעט מעבר של קו תחבורה ציבורית חדש שעובר בכיוון ההפוך לרווחת תושבי השכונה".