בשבת האחרונה ציינו בחצי כדור הארץ הצפוני את יום השוויון, ה-23 בספטמבר, שמציין באופן רשמי את תחילתה של עונת הסתיו. ביום זה היום הלילה היו שווים באורכם והחל מיום ראשון האחרון הימים החלו להתקצר והלילות החלו להתארך. השיא כידוע יגיע ב-21 בדצמבר, שיהיה היום הקצר בשנה ויסמל גם את כניסתה הרשמית של עונת החורף.
1 צפייה בגלריה
גשם בירושלים
גשם בירושלים
גשם בירושלים
(צילום: אוהד צויגנברג)

היום (חמישי) תחול עליה בטמפרטורות שיגיעו ל-32 בצהריים. אפילו הלילה יהיה חם עם 25 מעלות. מחר מזג האוויר יהיה דומה וכך גם בשבת, אז תחול ירידה קלה בטמפרטורות שינועו בין 33 מעלות בצהריים ל-23 בלילה.
השינוי יגיע בתחילת השבוע. ביום ראשון נקום לבוקר קריר עם 20 מעלות בלבד. בהמשך הטמפרטורות יטפסו ל-25 מעלות, יהיה מעונן וקיים סיכוי לגשם. ביום שני מזג האוויר יהיה דומה עם סיכויים לגשם וירידה קלה נוספת בטמפרטורות שיגיעו בלילה ל-16 בלבד.
עוד בחדשות:
בלוח השנה האסטרונומי יש ארבעה ימים שקשורים לחילופי עונות, ונחשבו בעבר ל"ימי זעם האלים": יום ההיפוך הקיצי (היום הארוך בשנה, ביוני בחצי הכדור הצפוני) והחורפי (היום הקצר בשנה, בדצמבר בחצי הכדור הצפוני), וכן יום השוויון הסתווי והאביבי, בספטמבר ובמרץ, שבהם משכי היום והלילה זהים. השבוע כאמור ציינו את יום השוויון הסתווי שפתח את עונת הסתיו.
פורסם לראשונה: 01:00, 28.09.23