לכולם ידוע שאדם פרטי שיעשה שימוש בקרקע שלא בהתאם לייעודה המדויק, צפוי לעמוד בפני הליכים משפטיים. אולם מה קורה כאשר הרשות העירונית היא זו שסותרת את השימוש שמוגדר לשטח? כך קורה בימים אלו ברחוב אלקבץ בגבעת שאול. שם, לקראת שנת הלימודים, הכניסה העירייה את בית הספר ממ"ד 'מורשה', בזמן שהמבנה מיועד לשני גני ילדים. בתב"ע של תא השטח שבו בית הספר כבר פועל, מצוין במפורש כי הייעוד הוא לשתי כיתות גן, ומעליהן בית כנסת ומתנ"ס.
1 צפייה בגלריה
כבר החלו לפעול. הכיתות באלקבץ
כבר החלו לפעול. הכיתות באלקבץ
כבר החלו לפעול. הכיתות באלקבץ
( צילום: ירושלים שקופה)

לא הוגשה בקשה

גם בהיתר הבנייה, שהונפק מטעמה של העירייה, נכתב כי על פי החלטת רשות רישוי מקומית מפברואר 2016, ההיתר ניתן לשתי כיתות של גני ילדים.
קראו גם:
על פי בדיקת עמותת 'ירושלים שקופה', לא הוגשה שום בקשה לשימוש חורג או לשינוי ייעוד. כמו כן לא הוגשה כל בקשה בנושא לוועדת ההקצאות העירונית. ככל הנראה המהלך מגיע על רקע של מיעוט של כיתות לימוד בעיר. על פי ההערכות, קיים מחסור של מאות ואף אלפי כיתות לימוד בירושלים, כאשר המצוקה חריפה עוד יותר במגזר החרדי והערבי.
רק השבוע הודיעה העירייה על בנייתן של כ־300 כיתות לימוד חדשות בעלות של 450 מיליון שקל, בנוסף לכך ששיפצה 700 מוסדות חינוך בעוד כ־220 מיליון שקל (ראו ידיעה בנפרד).
מעמותת ירושלים שקופה שחשפה את המקרה נמסר: "צר לנו שעיריית ירושלים פועלת בניגוד לדין, ופניות שנעשו בנושא לחברי מועצה חרדים נענו בשלילה".
מהעירייה נמסר: "בשל הצורך במקומות לימוד נוספים, כדי לעמוד בהנחיות משרד החינוך למתווה הקפסולות, מופעל המקום באופן זמני ככיתות לימוד. אחרי החגים יחלו לפעול במקום הגנים המיועדים".
לכל העדכונים - חדשות ירושלים