בימים הקרובים יתבצעו עבודות תשתית בחלקו הצפוני של רחוב המרגלית בשכונת גילה. זאת כחלק מהעבודות להכשרת תוואי הרכבת הקלה ובניית מסוף אוטובוסים סמוך ליער גילה. כחלק מהעבודות יועתקו וישדרגו תשתיות חשמל ומים, עבודות להרחת הכביש ועבודות חפירה.
2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בגילה
הרכבת הקלה בגילה
הרכבת הקלה בגילה
(הדמיה: תכנית אב לתחבורה)
העבודות יבוצעו בין הימים ראשון עד חמישי בין השעות 07:00 בבוקר ועד 19:00 בערב, למשך שמונה חודשים. עבודות לילה יתבצעו על פי הצורך ובהתאם להנחיות המשטרה.

אלה הסדרי התנועה:

בכל עת ישמר נתיב נסיעה בכל כיוון.
בכל עת יתאפשר מעבר להולכי הרגל.
התחבורה הציבורית תפעל כסדרה.
עבודות הביצוע האמורות הינן עבור 'הקו הירוק' ו'הקו הכחול' של הרכבת הקלה. 'הקו הירוק' המחבר בין האוניברסיטה בהר הצופים לשכונת גילה הינו באורך של כ-19 קילומטרים. 'הקו הירוק' יעבור לראשונה בשכונות חרדיות בירושלים ביניהן: מעלות דפנה ובר אילן. בנוסף, מקודמות עבודות הביצוע של 'הקו הכחול'. 'הקו הכחול' שאורכו הינו 23 ק"מ, יחבר בין שכונת רמות לשכונת גילה. שלוחה נוספת של הקו תצא ממלחה דרך קריית הספורט ושכונת הקטמונים.
2 צפייה בגלריה
העבודות ברחוב המרגלית
העבודות ברחוב המרגלית
העבודות ברחוב המרגלית
(איור: עיריית ירושלים)
בתכנית אב לתחבורה אמרו אז כי "לאחר העבודות על 'הקו הירוק' בגילה ב ו-ה לא תידרש כל עבודה נוספת כדי לאפשר גם ל'קו הכחול' לנוע בהם". עם השלמת ה'קו הירוק' ו'הקו הכחול' ייהנו תושבי גילה משני קווי רכבת קלה שיחברו את השכונה לרשת המסילתית של ירושלים. מגילה ה' ינוע ה'קו הירוק' לאורך רח' הגננת, דרך דב יוסף, צומת פת והרצוג לכיוון התחנה המרכזית בעוד 'הקו הכחול' ינוע מגילה ה' דרך רח' הגננת, הרוזמרין, דרך חברון, קרן היסוד והמלך ג'ורג'. לאורך השכונה ימוקמו שמונה תחנות נוסעים אשר ישמשו את שני הקווים, וחלקן יהיו צמודות לתחנות אוטובוסים.
לכל העדכונים - חדשות ירושלים
פורסם לראשונה: 19:00, 29.08.20