בית המשפט המחוזי הוציא היום (ראשון) צו ארעי נגד פינוי ישיבת חברון החדשה בשכונת בקעה. כזכור, לפני כשבוע פסק בית המשפט לעניינים מקומיים כי על הישיבה להתפנות, היות והמבנה אליו עברה באוגוסט האחרון מיועד למגורים בלבד.
1 צפייה בגלריה
מעבר ישיבת חברון לבקעה
מעבר ישיבת חברון לבקעה
ישיבת חברון בבקעה
(צילום: ענת מופקדי)
הישיבה הגישה ערר לבית המשפט המחוזי בגין החלטה זו, ובו טענה בין היתר כי פינוי המבנה יפגע באופן משמעותי בתלמידי הישיבה המתגוררים בה מאז תחילת שנת הלימודים. "לא ניתנה כל התייחסות לנזק החמור והבלתי חוזר שייגרם מסגירת הפנימייה לתלמידים המתגוררים ואוכלים בה" נכתב בערר. "בהעדר כל חלופה אחרת, לרבות אי יכולת לעבור להתגורר עם המשפחות, הם יזרקו פשוטו כמשמעו לרחוב וייותרו לא מקום לינה או מקום לאכול".
עוד בחדשות:
במקום לומדים ומתגוררים כיום 130 תלמידים. לטענת הישיבה, מדובר בתלמידים "שמגיעים ממשפחות בעייתיות, וזו הסיבה להימצאם מלכתחילה במוסד".
שופטת ביהמ"ש המחוזי תמר בזק-רפפורט הורתה היום על הוצאת צו מנהלי למניעת פינוי הישיבה. השופטת נימקה את החלטתה: "הנתונים שהוצגו בדבר העדר חלופה למקום מגורים לנערים, מלמדים על כך שמימוש הצו המנהלי להפסקת השימוש בפנימייה עלול אכן לכאורה לגרום לנזק חמור". עוד הוסיפה השופטת: "יובהר כי אין באמור משום מתן הכשר לשימוש בנכס למטרת פנימייה, אלא עניינו בהקפאת הצו המנהלי".
הצו הארעי ישמש עד לקבלת החלטה בערעור אותו הגישה הישיבה. השופטת בזק-רפפורט ציינה כי סיכוי הערעור להתקבל "אינם דווקא גבוהים".
עו"ד גרשון קליינר המייצג את ישיבת חברון החדשה: "אני שמח על ההחלטה ביחס לצו הארעי וסיכויינו בערעור לדעתי גבוהים מאד".
כזכור, הישיבה עברה למבנה בשכונת בקעה באוגוסט האחרון, באופן שעורר את זעם תושבי השכונה: לטענתם, כניסת הישיבה לשכונה נעשתה ללא ידוע התושבים או המנהל הקהילתי. מאז כניסתה למקום, נמצאת הישיבה במאבק כנגד פינוייה מהמקום.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים