ניסיון אחרון להציל את מעון גוונים מניהול חרדי: סגן ראש העירייה יוסי חביליו פנה לראש העירייה משה ליאון על מנת להפעיל את מעון גוונים באמצעות המינהל הקהילתי של הגבעה הצרפתית, במקום מינהל קהילתי נווה יעקב שהוא מינהל קהילתי חרדי.
2 צפייה בגלריה
מעון גוונים בגבעה הצרפתית
מעון גוונים בגבעה הצרפתית
מעון גוונים בגבעה הצרפתית
(צילום: פרטי)
במעון ״גוונים״ ברחוב החייל בשכונת הגבעה הצרפתית ישנן ארבע כיתות לפעוטות ותינוקות, כאשר שתיים מהן תחת הזרם החרדי, ושתיים תחת הזרם הממלכתי. בעבר היה מעון של ויצו שנסגר והוסב למעון חרדי, לאחר מלחמה של תושבי השכונה הוחלט לפצל אותו לארבע כיתות מעון לשתי כיתות חרדי ושתי כיתות ממלכתי. כעת, מבקשת עיריית ירושלים להעביר כיתת מעון ממלכתית לניהול חרדי בסמכות המינהל הקהילתי של שכונת נווה יעקב. לטענת העירייה, המהלך נובע מירידה ברישום של חילונים בשכונה. מנגד, בגבעה הצרפתית מתעקשים על כך שיש מספיק ילדים להמשך הפעלת הפעוטון הממלכתי, ואין שינוי מהותי בין הרישום לשנת הלימודים הקרובה ובין זה של השנה שעברה.
אם לילדה בגן אמר השבוע ל-mynet ירושלים: "מדובר על ילדים בוגרים בגילאי שנה וחצי עד גיל שלוש שם השפה מתחילה להתפתח כשהניהול הוא חרדי אז התכנים חרדים, למרות שהם טוענים שזה לא יהיה ככה, אני לא יודעת מה הם רוצים לשלב בחינוך, אני מניחה שיהיו תפילות. ילד שמגיע מבית חילוני לא מכיר מה זה 'ברכת המזון' פתאום בגן הוא יצטרך לברך זה מבלבל זה פוגע בילדים.

קראו גם:

"כפייה של דת שאני כאם לא מעוניינת. מעבר לכך ברגע שהם לקחו לנו עוד כיתה נלקחה לנו זכות של ניהול המעון יש לנו כיתת תינוקות ושלוש כיתות של ניהול חרדי. סוגיה שיש לוח חופשות כמו של המגזר החרדי ולא של החילוני".
סגן ראש העירייה, עו"ד יוסי חביליו דורש לבטל את ההחלטה ולהעביר את הניהול למינהל הקהילתי הגבעה הצרפתית. חביליו שלח מכתב לראש העירייה ובו כתב: "אני סבור שיש לשקול את ההחלטה להעביר את ניהול המעון למינהל קהילתי נווה יעקב פעם נוספת, לבטל את החלטה שהתקבלה ולהודיע כי המעון ינוהל על ידי המינהל הקהילתי גבעה צרפתית. כפי שהיה בשנה שעברה לשביעות רצון כל ההורים.

2 צפייה בגלריה
מעון גוונים בגבעה הצרפתית
מעון גוונים בגבעה הצרפתית
מעון גוונים בגבעה הצרפתית
(צילום: פרטי)

"כמובן שגם ילדים מהמגזר החרדי יוכלו ללמוד במעון שינוהל על ידי מנהל קהילתי גבעה צרפתית. משיחות שניהלתי עם אנשי המינהל הקהילתי הגבעה הצרפתית אין להם מניעה שבמעון יהיו גם ילדים חרדים כמו שאין מניעה שיהיו גם ילדים/ות ערבים או כל ילד או ילדה מכל מגזר או דת. אני חושב שעיריית ירושלים צריכה לנקוט במדיניות שמטרתה לשמור על מוסדות חינוך ממלכתיים ועל צביון השכונות, כשאמרתי זאת לגברת רג'ואן היא אמרה לי: ''מה לעשות, אין מספיק ילדים מהמגזר הכללי ורובם המכריע של הילדים הם חרדים''.
"במצב בו כרגע חלק גדול מהילדים הרשומים למעון הם מהמגזר הכללי אין ספק ואף צל צילו של ספק שיש להשאיר את המעון בניהול המינהל הקהילתי גבעה צרפתית, השכונה בה נמצא המעון כמעון למגזר הכללי".
מהעירייה נמסר בתגובה: "מעון הגבעה הצרפתית מנוהל על ידי רשת 'התחלה חכמה' של החברה למתנ''סים, במודל ייחודי משלב עבור כלל הציבוריים והמגזרים החיים בגבעה הצרפתית וזאת בדומה לשנה שעברה. בשל רישום עודף לכיתות המיועדות לציבור החרדי, לצד תת רישום עבור שתי הכיתות המיועדות לציבור הכללי, הוחלט לעבור למודל של כיתה משותפת לציבור החרדי והכללי. עיריית ירושלים תמשיך להעניק מענה לכל ילדי וילדות השכונה מכלל המגזרים, וכי נתוני הרישום ייבחנו מדי שנה. כאשר, ההחלטה על אופן הפתיחה והגדרת המעונות תותאם לצורך המשתנה המתעדכן של תושבי השכונה".