עיריית ירושלים מתכוונת להעביר מעון חילוני - לניהול חרדי: עיריית ירושלים הודיעה השבוע למינהל הקהילתי בגבעה הצרפתית כי כיתת מעון ממלכתי מהשכונה - תעבור בשנת הלימודים הקרובה לסמכות המינהל הקהילתי של נווה-יעקב, ותהיה תחת ניהול חרדי.
4 צפייה בגלריה
מעון גוונים בגבעה הצרפתית
מעון גוונים בגבעה הצרפתית
מעון גוונים בגבעה הצרפתית
(צילום: פרטי)
במעון ״גוונים״ ברחוב החייל בגבעה הצרפתית ישנן ארבע כיתות לפעוטות ותינוקות, כאשר שתיים מהן תחת הזרם החרדי, ושתיים תחת הזרם הממלכתי. בעבר היה מעון של ויצו שנסגר והוסב למעון חרדי, לאחר מלחמה של תושבי השכונה הוחלט לפצל אותו לארבע כיתות מעון לשתי כיתות חרדי ושתי כיתות ממלכתי.
כעת, מבקשת עיריית ירושלים להעביר כיתת מעון ממלכתית לניהול חרדי בסמכות המינהל הקהילתי של שכונת נווה יעקב. לטענת העירייה, המהלך נובע מירידה ברישום של חילונים בשכונה. מנגד, בגבעה הצרפתית מתעקשים על כך שיש מספיק ילדים להמשך הפעלת הפעוטון הממלכתי, ואין שינוי מהותי בין הרישום לשנה״ל הקרובה ובין זה של השנה שעברה. לאור סירוב העירייה לשנות את ההחלטה, מתכננים תושבי הגבעה הצרפתית להגיע הערב לכיכר ספרא בכדי להפגין מול העירייה ולהקים מאהל מחאה סמלי.

קראו גם:

אם לתאומות לילדה בגן אמרה ל-mynet ירושלים: "אני עובדת בבית החולים אתמול אחר הצהריים התקשרו אילי מהנהלת המעון ובישרו לי שהמעון יועבר לידיהם של החרדים, בהנהלת המינהל הקהילתי. הילדים יעברו למעון החרדי למרות שאנחנו חילונים, יש גם ערבים בגן. לא ייתכן שתהיה כפייה דתית ברמה כל כך קיצונית".

4 צפייה בגלריה
מעון גוונים בגבעה הצרפתית
מעון גוונים בגבעה הצרפתית
מעון גוונים בגבעה הצרפתית
(צילום: פרטי)

עוד הוסיפה האם: "אני נרשמתי ברישום מאוחר ולכן אני הוצאתי מהגן ואין לי מעון. כל זאת בשביל שיכניסו ילדים בציבור החרדי שנמצאים ברשימת המתנה. הטענה של העירייה היתה יש דרישה לגנים חרדים, במקום לצרף את החרדים אלנו אז מוציאים אותנו ואנחנו מצטרפים אליהם".
יוסי חביליו, סגן ראש עיריית ירושלים אמר ל-mynet: ״אני קיבלתי לידיי רשימה של 15 תינוקות שהוריהם רוצים לרשום אותם לפעוטון, אבל גם אם היו נשארים רק 5 ילדים חילונים - וזה כאמור ממש לא המצב - אסור לעירייה לסגור פעוטון חילוני ולהפוך אותו לפעוטון חרדי. עיריית ירושלים השקיעה משאבים רבים כדי לשווק את הגבעה הצרפתית בתור ״שכונוברסיטה״, ועכשיו במחי החלטה אומללה אחת - מייצרים לשכונה תדמית של ״כולל״. קבלת ההחלטה הזו בסמוך למועד הבחירות לעירייה - מעלה חשש כבד שמא למהלך הזה יש מניע פוליטי שלא קשור בשום אופן להיקף הרישום״.

4 צפייה בגלריה
מחאת ההורים בכיכר ספרא
מחאת ההורים בכיכר ספרא
מחאת ההורים בכיכר ספרא
(צילום: סיעת ׳חביליו - מצילים את ירושלים׳)

ד"ר לורה ורטון (מרצ- ירושלים דמוקרטית): "אסור להסכים למהלך הזה. הגבעה הצרפתית היא שכונה פלורליסטית, ורק לאחרונה הבחירות בשכונה למינהל הקהילתי הראו זאת. לא נכון ולא צודק להוציא ילדים פלורליסטים ממקומם, לבטל את הרישום שלהם, ולהכניס נגד כל היגיון והוגנות ילדים אחרים".

4 צפייה בגלריה
מחאת ההורים בכיכר ספרא
מחאת ההורים בכיכר ספרא
מחאת ההורים בכיכר ספרא
(צילום: mynet)

ורטון הוסיפה: "נשמור על החופש בגבעה הצרפתית, אני לא אכנע וגם תושבי הגבעה לא ייכנעו לתכתיבים הנעשים מתוך שיקולים פוליטיים פסולים."
מהעירייה נמסר בתגובה: "מעון הגבעה הצרפתית מנוהל על ידי רשת 'התחלה חכמה' של החברה למתנ''סים, במודל ייחודי משלב עבור כלל הציבורים והמגזרים החיים בגבעה הצרפתית. בשל רישום עודף של כ-20 ילדים עבור הכיתות המיועדות לציבור החרדי, לצד תת רישום עבור 2 הכיתות המיועדות לציבור הכללי, הוחלט לעבור למודל של כיתה משותפת לציבור החרדי והכללי בגילאי הבוגרים.
"עיריית ירושלים תמשיך להעניק מענה לכל ילדי וילדות השכונה מכלל המגזרים, ובמקביל, נתוני הרישום ייבחנו מדי שנה, כאשר ההחלטה על אופן הפתיחה והגדרת המעונות תותאם לצורך המשתנה המתעדכן של תושבי השכונה".