גימיק בחירות? סיעת התעוררות פרסמה השבוע פוסט בעמוד בפייסבוק ובו היא הודיעה כי תפעיל אוטובוס בשבת. המסלול: תחנות איסוף ברחבי העיר לכיוון חופי הים בתל אביב בחינם.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס השבת של "התעוררות"
אוטובוס השבת של "התעוררות"
אוטובוס השבת של "התעוררות"
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של התעוררות)
נושא התחבורה הציבורית בשבת הוא נושא מורכב בעיר כמו ירושלים בשל חשיבות דתית, כל שינוי בסטטוס קוו הקיים נבלם לרוב עקב התנגדויות מצד המגזר החרדי. ברמה המוניציפלית עיריית תל אביב יפו יזמה מערך הסעים בסופי שבוע ממספר רשויות ביניהם – גבעתיים, הוד השרון, רמת גן ועוד. המערך כולל קווים המאפשרים נסיעה אל מרכז הערים ובין השכונות השונות בשעות שבהן תחבורה ציבורית סדירה אינה פעילה תוך התחשבות באזורים שבהם מתגוררים שומרי שבת. כמו כן, לפני כשלושה חודשים החלה לפעול קו האוטובוס "נעים בסופ"ש" גם ממבשרת ציון לכיוון תל אביב.

2 צפייה בגלריה
נעים בסופ"ש
נעים בסופ"ש
נעים בסופ"ש
(צילום: דנה קופל)

פחות משלושה חודשים לבחירות, סיעת התעוררות פרסמה אתמול פוסט ובו היא קוראת לתושבי העיר להצטרף אליה לאוטובוס שיפעל בסוף השבוע. "ירושלים היא עיר מיוחדת בכל ימות השבוע, ובמיוחד בשבת. הייחודיות שלה נחה בכל רחוב וסמטה בעיר. מרגישים שהשבת נכנסה לעיר. כבר שנים רבות מספרים לנו שהצביון הייחודי יירמס אם רק נדע לציין את השבת באופן שונה אחד מהשני. שיש רק דרך אחת לכבד את השבת. אנחנו לא רוצים לחיות בעיר שצעירים עוזבים אותה, אנחנו גם לא רוצים עיר שסגורה לכולם בסופי שבוע.
"אנחנו, בהתעוררות, תמיד מבקשים, בכל הכבוד, שכל אחד יחיה בדרך שלו – לא על חשבון האחר, אלא לצד האחר. בירושלים של התעוררות יש מקום לכולם! גם תחבורה ציבורית בסופ״שבת היא דרך להגיד שיש גם ציבור שאינו שומר שבת וכל כך רוצה להישאר ירושלמי. ולחיות פה".

קראו גם:

בהתעוררות קוראים לתושבים להצטרף אליהם לאוטובוס שיפעל בשבת בעיר: "מי שרוצה כאן ירושלים עם צביון ציוני, יהודי צריך לאזור אומץ. רק כך נזכה שתהיה לכולנו סוף סוף – שבת שלום. הצטרפו אלינו לאוטובוס סופ״שבת של התעוררות. קונספט ראשון מסוגו בירושלים שמאפשר תחבורה זמינה בשבת - לכל המעוניין בכך".
בהתעוררות הסבירו: "המסלול נבנה בהתאם לרישום ולביקוש של התושבים שנרשמים בימים אלו למיזם. בערב יהיו כמה תחנות של איסוף והורדה ברחבי ובמרכז העיר. ביום שבת יהיו כמה תחנות איסוף והסעה מרוכזת לחוף הים בתל אביב, יעד שנקבע לפי סקר שערכנו מראש ושאלנו מהו היעד המבוקש ביותר עבור ירושלמים ביום שבת. לא נדרש אישור מהעירייה, מדובר ביוזמה עצמאית ובשלב זה של פילוט התחלתי, היא ללא עלות".
לפני כארבע שנים פעל בירושלים תחבורה שיתופית "שבוס" בשבתות. אולם לאחר 5 שנות פעילות הוחלט להקפיא את פעילותה בירושלים לצורך ארגון מחדש.
מסיעת התעוררות נמסר בתגובה: "תנועת התעוררות מאז ומעולם דגלה בפתרונות תחבורה ציבורית מצומצמת בשבת ברוח אמנת גביזון מידן. דור המנהיגות הצעירה של התעוררות החליט להרים את הכפפה ולהוביל במסגרת הקמפיין, יוזמה שהיא הסנונית הראשונה בתוך מהלך רחב לקידום תחבורה שיתופית בשבת, שתהפוך לחלק בלתי נפרד ממציאות החיים בירושלים.
"לאחר הבחירות המקומיות הקרובות ובעזרת הציבור הליברלי בעיר, יהיה רוב ציוני במועצת העיר והפיילוט - יהפוך למציאות. מבחינתנו, עדיפים אלף גימיקים שישפרו את חיי הירושלמים בעיר, על פני חוסר עשייה במסווה של מלחמה (מאחורי המקלדת) למען הציבור הליברלי".