סיום דרמטי לאחד ממאבקי הטבע הסוערים בבירה: המדינה הודיעה אמש (שני) במהלך דיון בבית המשפט כי החליטה לבחון מחדש את הקמת המתחם המשטרתי בשטח טבע עירוני הסמוך לשכונת ארמון הנציב, וכי היא מחפשת מקום חדש לבניתו. הדברים נאמרו בתגובה לעתירה שהגיש עו״ד גלעד ברנע בשם ועד הפעולה להצלת ה׳מצפתל׳. מדובר בהישג דרמטי שכן התוכנית כבר אושרה לחלוטין. בכך יכולים אלפי תושבים ירושלמים שהתנגדו למהלך, להיות גאים במאבק עיקש שהובילו לאורך השנים האחרונות, בעוד עיריית ירושלים תומכת בהרס הגבעה.
4 צפייה בגלריה
גבעת התורמוסים
גבעת התורמוסים
גבעת התורמוסים
(צילום: דור פזואלו)

גבעת התורמוסים, השוכנת בין השכונות תלפיות מזרח וג'בל מוכאבר וידועה בכינויה כ״המצפתל״ היא אחד מאתרי הטבע העירוניים המרהיבים בירושלים. היא משלבת פריחה עשירה, מיני צמחים יחודיים ונוף מרשים ביותר. למרות כל אלה ולמרות מאות התנגדויות שהוגשו על ידי תושבים אוהבי טבע ירושלמים — אישרה עיריית ירושלים את תוכנית הבניה בגבעה.

4 צפייה בגלריה
גבעת התורמוסים
גבעת התורמוסים
גבעת התורמוסים
(צילום: דנה בכר)

לתוכנית הוגשו עשרות התנגדויות של תושבים, פעילי איכות הסביבה, החברה להגנת הטבע וגופים ירוקים נוספים. על פי התוכנית המקורית, על הגבעה היה אמור להיבנות מתחם משטרתי גדול בתוכנית שמתפרסת על יותר מחמישה דונמים שעליהם יוקמו שלושה מבנים.
4 צפייה בגלריה
גבעת התורמוסים במצפתל
גבעת התורמוסים במצפתל
גבעת התורמוסים במצפתל
(צילום: דור פזואלו)
״מדובר בתכנית טפשית ומיותרת, שההתעקשות עליה נבעה משילוב של חלמאות משטרתית ורשלנות פושעת של ראש העיר ושל העירייה והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, שהתעקשו לאשר פגיעה אנושה באתר טבע עירוני מדהים״, אמר סגן ראש העירייה יוסי חביליו.
4 צפייה בגלריה
ליווה את המאבק. חביליו
ליווה את המאבק. חביליו
ליווה את המאבק. חביליו
(צילום: יואב דודקביץ')
״אני מקווה מאוד שעצירת הדהירה לעבר הרס המצפתל - לא תהיה זמנית. תושבי ותושבות ארמון הנציב לא צריכים לבחור בין טבע עירוני וביטחון אישי, מגיע להם גם וגם! כך אמרתי לעמר בר-לב אותו הבאנו לסיור במקום כשהיה השר לביטחון פנים, כך טענתי בפני הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, כך טענתי בפני ראש העיר, וכל טענתי כשביקשתי מכולכם/ן לתרום למאבק המשפטי על המצפתל״.
עוד בחדשות:

״טוב מאוד שההיגיון מנצח, זהו ערב משמח מאוד עבור ארמון הנציב, עבור ירושלים כולה, וגם עבורי אישית. ברכות לעו״ד ברנע, ברכות לתושבים ולתשובות שנאבקו ולא ויתרו. המסר ברור: אסור להרים ידיים, חייבים להציל את ירושלים! אני ממליץ לכל מי שאוהבים/ות את הטבע בעיר ובסביבתה - לקרוא את הפרק הסביבתי בקישור המצ״ב, ולהצטרף להצלת הטבע העירוני בירושלים״, כתב חביליו.
פורסם לראשונה: 04:06, 08.08.23