שנה וחצי לאחר האסון שבו עובד העירייה דוד זינו ז"ל נמחץ למוות, אלמנתו תובעת את הרשות המקומית בסכום של עד 2.5 מיליוני שקלים. בתוך כך מתברר כי אף שתיק החקירה המתין במשך יותר משנה להכרעה של הפרקליטות, לאחרונה הוא הועבר למשטרה לצורך השלמת החקירה בחשד לרשלנות.
4 צפייה בגלריה
רחל זינו ותמונת בעלה דוד ז"ל
רחל זינו ותמונת בעלה דוד ז"ל
רחל זינו ותמונת בעלה דוד ז"ל
(צילום: עמית שאבי)

טענה: העירייה אחראית לתאונה

ב־8 במרץ 2021, בשעה שזינו (64) עבד בגבעת שאול, במתחם הלוגיסטי של הרשות המקומית, הוא נכנס מתחת לכף מנוף, כאשר המטרה היתה להתקין וו מיוחד במטרה לאפשר למנוף לשלוף פחים מוטמנים, כחלק ממבצע הניקיון העירוני לקראת פסח. אלא שאז אירע אסון - פועל שהפעיל את הכלי סגר את כף המנוף על העובד בזמן שהוא חיבר את הוו המיוחד.
קראו גם:
כתוצאה מהפגיעה נגרמה חבלה חמורה לאיבריו הפנימיים של זינו והוא פונה לחדר הטראומה בבית החולים שערי צדק. במשך כארבעה שבועות נאבק הפצוע על חייו, עד שנפטר בחודש אפריל, כשהוא מניח אחריו אישה, שישה ילדים ו־16 נכדים.
בתביעת הנזיקין, שהוגשה לפני מספר ימים לבית משפט השלום ברמלה, נכתב: "במשך כחודש ימים היו חייו של המנוח תלויים על בלימה, עת היה מאושפז במצב קשה בבית החולים שערי צדק. במהלך אשפוזו ניתנו לו 15 מנות דם וכן מנות רבות של תוצרי דם שונים, והוא עבר מספר משמעותי של ניתוחים ופרוצדורות, סעדו אותו כל צורכו וקיוו להחלמתו המהירה והמלאה.
למרות כל התקוות והניסיונות לשפר את מצבו, נאלצו בני משפחתו של המנוח ז"ל לצפות בו במשך שבועות כשהוא קמל לאיטו מול עיניהם, תוך שהוא סובל כל העת מכאבים עזים וייסורים אדירים". התובעים בתיק טוענים כי אין ולא היתה להם הידיעה או היכולת לדעת מה היו הנסיבות שגרמו לתאונה וכי הנזק נגרם על ידי גורמים שהיו בשליטה המלאה של העירייה. הם דורשים להטיל על העירייה הנתבעת את חובת הראיה שלא היתה בתאונה התרשלות מטעמה.

נזק כבד למשפחה האבלה

על פי התביעה, עד התאונה היה המנוח איש פעיל מאוד שעבד בעבודה פיזית מאומצת. הוא לקח חלק פעיל בניהול משק הבית, תמך וסייע לרעייתו רחל ולילדיו. בעקבות התאונה נפגע המנוח באופן קשה מאוד, ולאחר תקופת אשפוז ארוכה, שבמהלכה עבר פרוצדורות פולשניות רפואיות רבות, נפטר מפגיעתו הקשה. מהמועד שבו נפגע ועד לפטירתו הוא סבל שבועות ארוכים מייסורים קשים תוך שהוא עובר הליכים רפואיים רבים וקשים.

4 צפייה בגלריה
דוד זינו ז"ל ואשתו
דוד זינו ז"ל ואשתו
דוד זינו ז"ל ואשתו
(צילום: דייויד בן דוד)

4 צפייה בגלריה
מאות המתינו לקחת חלק בהלוויתו של עובד העירייה, דוד זינו
מאות המתינו לקחת חלק בהלוויתו של עובד העירייה, דוד זינו
מאות המתינו לקחת חלק בהלוויתו של עובד העירייה, דוד זינו
(צילום: אלינור פבריקר)

לטענת עו"ד נועם שוורץ, פרקליט המשפחה, במהלך תקופת אשפוזו של זינו ז"ל נאלצה משפחתו להוציא כספים עבור הוצאות שונות.
כתוצאה מהתאונה ובמהלך האשפוז גם נגרמו למנוח "הפסדי השתכרות וזכויות סוציאליות ופנסיה. ממועד פטירתו נגרמו לאלמנתו, כמי שהיתה תלויה בו, הפסדי תמיכה כלכלית ב'שנים האבודות', כמו גם הפסד 'שירותי ותמיכת בעל'".

החתונה העצובה של הבת

זינו ז"ל נפצע כשבוע לפני חתונת בת הזקונים שלו, ירדן, ונפטר כחודש לאחר יום חופתה. "אומרים ש־40 יום לפני המוות הנשמה יודעת שהיא עומדת לצאת מהעולם, וזה ממש הורגש", סיפרה אז ירדן בשברון לב. "אני הבת האחרונה שהיתה צריכה להתחתן, ומהרגע שהכרזנו על האירוסין, הוא כל הזמן אמר לאחים שלי שהוא רוצה שרק נעבור את החתונה בשלום, למרות שמועד החתונה נקבע לחודש שאחר כך". ירדן סיפרה כי בערב שלפני התאונה הם הלכו לעשות טעימות באולם שאותו בחרו לחתונה. "החזקתי לו את היד בהתרגשות ואמרתי לו שאני רוצה לעשות איתו חזרות לכניסה שלי לחופה.
"להפתעתי הוא אמר לי שלא צריך וביקש שניכנס לאולם ללא גינונים מיוחדים. גם בטעימות עצמן הוא כמעט שלא היה מעורב. זה לא היה אופייני לו. בבוקר שלמחרת, פחות משבוע לפני החתונה, הוא נפצע קשה ואושפז כשהוא מונשם ומורדם. מרגע זה כל הארגונים הפכו פשוט לגיהינום. היה לי קשה לסלוח לעצמי שאני מארגנת חתונה בזמן שאבא שלי בטיפול נמרץ, אבל עשיתי את זה נטו בגלל שידעתי שזה מה שהוא רוצה שיהיה. היה לי גם מאוד קשה בכניסה לחופה, שהתקיימה בזמן שהוא שוכב בטיפול נמרץ במצב קשה בבית החולים. זה פשוט קרע לי את הלב".

4 צפייה בגלריה
דוד זינו ז"ל וזירת האירוע בו נהרג
דוד זינו ז"ל וזירת האירוע בו נהרג
דוד זינו ז"ל וזירת האירוע בו נהרג
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק ופרטי)

עו"ד נועם שוורץ, ממשרד עורכי הדין אבי שינדלר, שמתמחה בדיני נזיקין ורשלנות רפואית: "מדובר במקרה טראגי שבו קופחו חייו של איש משפחה מסור ואהוב בתאונת עבודה קשה. מעבר להליך הפלילי, שבו המשפחה מצפה כי גורמי אכיפת החוק ימצו את הדין עם האחראים לאירוע, הוגשה תביעת נזיקין לבית המשפט לקבלת פיצויים עבור כלל נזקי המנוח ומשפחתו. נמשיך בייצוג המשפחה היקרה עד לקבלת מלוא הפיצוי המגיע לה".
מכיכר ספרא נמסר: "עיריית ירושלים קיבלה את כתב התביעה שהוגש בבית משפט השלום ברמלה, והתביעה מטופלת בהתאם להוראות הדין. התייחסות העירייה תינתן בבית המשפט כמקובל. טרם נקבעה אחריותו של גורם כלשהו לאירוע. העירייה תפעל בהתאם לדין, לאחר שיתקבלו תוצאות החקירה והבדיקה של משרד העבודה ומשטרת ישראל. עיריית ירושלים משתתפת בצער המשפחה והחברים לעבודה".