היעד מספר 1 של ימ"ר ירושלים, אליהו אריש החל השבוע לרצות עונש מאסר של שישה חודשים בבית הכלא 'הדרים' לאחר שהופלל על ידי סוכן משטרתי בעבירה של סיוע לסחר במטען חבלה. בית המשפט המחוזי גזר על אריש עונש של 18 חודשים אך בית המשפט העליון קיצר את עונשו ל- 6 חודשים בשל מגבלתו הפיזית כתוצאה מניסיון חיסול ששרד.
2 צפייה בגלריה
אלי אריש
אלי אריש
אלי אריש
(צילום ארכיון: שלומי כהן)

בשנת 2020 הוגשו כ-45 כתבי אישום חמורים נגד יעדים מודיעיניים ודמויות עברייניות מהעולם התחתון לאחר שימ"ר מרכז הפעיל במשך שנים סוכן משטרתי שזה לכינוי "ליאון" – עבריין לשעבר ממרכז הארץ המקושר לדמויות פליליות במגזר היהודי והערבי. במסגרת ההפעלה השקיעה משטרת ישראל משאבים רבים ומיליוני שקלים. הסוכן הצליח לרכוש מאותן דמויות נשקים, אמל"ח וסמים רבים.
עוד בחדשות:
במסגרת הפרשה הורשע אריש בעבירה של סחר במטען חבלה, ובמסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות נגזרו על אריש 18 חודשי מאסר. סנגורו של אריש, עו"ד אבי כהן הגיש ערעור על חומרת העונש לבית המשפט לאור מצבו הפיזי של אריש לאחר שנפצע באורח קשה במהלך ניסיון חיסול – ממנו ניצל, ניסיון אשר הותיר את אריש עם מגבלות פיזיות שונות.

2 צפייה בגלריה
כלא הדרים
כלא הדרים
כלא הדרים
(צילום: מאיר פרטוש)

הרכב השופטים ענת ברון, גילה שטייניץ ורות רונן מבית המשפט העליון קיבלו את בקשת הסנגור וקיצרו באופן משמעותי את עונשו ל-6 חודשים בלבד. כך כתבו בהחלטתם: "לפני כשנתיים נורה המערער בגבו. הוא נותר משותק בשתי רגליו וסיעודי, ובעל 100 אחוז נכות. מאז האירוע מיום 30.10.2019 נושא כתב האישום הנדון, שבו הורשע המערער על פי הודאתו, לא היתה לו כל הסתבכות נוספת.
"על פי תסקיר עדכני שהוצג לנו, כיום המערער ממוקד בשיקום מצבו הבריאותי ודאגה לילדיו, ולהערכת שירות המבחן "מגבלתו הפיזית סייעה לו לעשות חשבון נפש על התנהלותו במשך השנים ולהבין את המחירים אשר משלם בגינה. במכלול השיקולים סברנו כי לנוכח מצבו הקשה של המערער, יש מקום להקל עימו באופן משמעותי ולהעמיד את מאסרו בפועל על 6 חודשים סך הכל, בניכוי ימי מעצרו. יתר רכיבי גזר הדין יוותרו בעינם".
פורסם לראשונה: 07:53, 07.12.22