2 צפייה בגלריה
אלי אריש. צילום ארכיון: שלומי כהן
אלי אריש. צילום ארכיון: שלומי כהן
אלי אריש. צילום ארכיון: שלומי כהן
"אני עכשיו בהליך שיקום, הכל בסדר", אומר השבוע אלי אריש, ממקימי 'הכנופיה הירושלמית' ומי שהיה במשך שנים יעד מודיעיני מרכזי של המשטרה. כעת הוא מדבר לראשונה על מה שקרה ב־13 בינואר השנה בשכונת רמות, רגעים ספורים לאחר נסיון ההתנקשות בחייו.
"הייתי בהכרה"
אותו נסיון התנקשות הותיר את אריש משותק בגפיו התחתונות. על פי כתב האישום, שהוגש לאחרונה נגד נפתלי בנאבו, האחרון הפר תנאי מעצר בית וסמוך לשעה שבע ועשרים בבוקר המתין לאריש בחניית רכבים הסמוכה לביתו.
כאשר הבחין באריש שלף בנאבו אקדח וירה. אלא שהוא החטיא ובין השניים החל מרדף. על פי האישום, אריש עלה על חומת אבן סמוכה וקפץ לצידה השני. בתוך כך ירה הנאשם לעברו ירייה נוספת ופגע בו. לאחר מכן נמלט הנאשם מן המקום ואילו אריש הובהל לבית החולים. עוד צוין באישום כי כתוצאה ממעשיו של בנאבו נפגע אריש מהקליע סמוך לעמוד השדרה.
השבוע, כחודש לאחר הירי, אריש מאמין כי מצבו הבריאותי הפיך וכי ישוב ללכת על רגליו.
קודם כל, מה שלומך? "אני נמצא עכשיו בהליך שיקום וברוך השם הכל בסדר".
איך נעשית משותק? "הפגיעה היא כתוצאה מהקפיצה מהחומה ולא בגלל הירי".
האם הפגיעה בעמוד השדרה הפיכה? "כן. ברוך השם יהיה בסדר".
נפגעת קשה מאוד, לפחות כך דיווחו. "בתקשורת רשמו עלי שטויות, שהמצב שלי אנוש. אבל אני הייתי בהכרה".
אז אתה זוכר הכל מהאירוע? "כן. אפילו הזמנתי לעצמי את האמבולנס".
"סתם מתנכלים"
נסיון החיסול החזיר את שמו של אריש לכותרות, אך זו אינה הפעם היחידה ששמו הוזכר בתקופה האחרונה. כחודש לפני נסיון ההתנקשות בחייו נרשמה אחת המבוכות הקשות של משטרת ישראל, כאשר אריש נעצר כאחד החשודים בקשר לרצח בני הזוג תמר ויהודה כדורי ז"ל בראשית שנת 2019.
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בשכונת רמות. צילום: לירן תמרי
זירת האירוע בשכונת רמות. צילום: לירן תמרי
זירת האירוע בשכונת רמות. צילום: לירן תמרי
אלא שזמן קצר לאחר מכן הוא שוחרר ולא נשאר חייב. "אין לנו שום קשר או זכר למשפחת כדורי", אמר מיד לאחר השחרור שלו. "הכל שטויות והבלים. הם שמים האזנות על הטלפונים ועל כל מילה שמזכירה משהו באו ועצרו. השופט שמע את ההקלטות והבין שאין שום קשר לשום דבר ושחרר מיד".
זה היה אחד השחרורים המהירים ביותר של חשוד, בטח בסדר גודל של אריש, ובוודאי של אחד שנחשד במעורבות ברצח כפול. "דוד (מדובר בעציר ששוחרר) היה לקוח של הרואה חשבון הזה ולכן חקרו את כל הלקוחות והוא אחד הלקוחות. בשיחה עם בתי אמרתי לה שאם הוא רצח אותם אז שימות בחוץ ולכן עצרו אותי", הסביר אריש.
אריש טוען כי אינו עוסק בפשע אלא היה עבריין בעבר וזו הסיבה שהמשטרה מתנכלת לו. "אני אגיש תביעה נגד המשטרה, אין ברירה", אמר. "אי אפשר לנשום כבר. הכל בגלל שבעבר הייתי עבריין והיו לי מאסרים. היום אני תלמיד ישיבה ולא מעניין אותי כל השטויות האלה, אבל הימ"ר לא שוכחים".