בחום של 40 מעלות: נוסעים ברכבת הקלה נדהמו היום בצהריים (א'), כאשר באחת הנסיעות המזגן לא פעל. חנה, תושבת חולון שהגיעה עם משפחתה לבירה אמרה ל-mynet ירושלים: "התלבטנו מאוד אם לנסוע בירושלים ברכב הפרטי או בתחבורה הציבורית, ובגלל הפקקים הנוראיים שיש בעיר, החלטנו לנסוע לשוק משער יפו לשוק מחנה יהודה ברכבת הקלה, אבל זה פשוט היה סיוט.
3 צפייה בגלריה
דוחק וצפיפות ברכבת
דוחק וצפיפות ברכבת
דוחק וצפיפות ברכבת
(צילום: יצחק טסלר)
"קודם כל בתחנה לא היה מספיק צל ואחר נכנסו לתוך צפיפות מטורפת בתוך הקרונות, כשמדובר בשעה 3 ולא בשעת עומס של הבוקר. אבל אז גם לנסוע בלי מזגן, זה פשוט הזוי. אני רק הגעתי לעיר לחופשה, אבל לא ברור לי ולא ברור לי איך ירושלמים מצליחים לחיות ככה כל השנה".

3 צפייה בגלריה
דוחק וצפיפות ברכבת
דוחק וצפיפות ברכבת
בחום של 40 מעלות. הרכבת הקלה היום
(צילום: יצחק טסלר)

ראוי להדגיש כי בנסיעה שבוצעה בכיוון הנגדי, מכיוון מחנה יהודה לגבעת התחמושת, כעבור כ-20 דקות, למרות שהמזגן פעל, הסובלים סבלו מחום. הסיבה לכך היא הצפיפות האדירה שהיתה בתוך הקרונות.
יצוין, כי בנובמבר 2021, בעקבות תלונות על הצפיפות האדירה ברכבת הקלה, בחברת כפיר טענו כי הבעיה תיפתר אחרי שנה. בחברה מסרו אז: "כפיר' צופה כי בעוד שנה, עם גמר עבודות השדרוג של הקו הקיים והצטיידות החברה בקרונות חדשים, יהיה ניתן להגדיל את תדירות הפעלת הרכבות באופן משמעותי".

קראו גם:

כאמור, לא רק שחברת כפיר לא עמדה ביעד של השלמת העבודות עד לסיום 2022, הצפיפות לא רק שלא פחתה, אלא גם התגברה.

3 צפייה בגלריה
התחזית בירושלים. 40 מעלות
התחזית בירושלים. 40 מעלות
התחזית בירושלים. 40 מעלות
(צילום: מתוך האתר של השירות המטאורולוגי)

תכנית אב לתחבורה: "אנו משפצים ומשדרגים את הקורונות, התחנות, מערכת החשמל והמיזוג"


במשרד התחבורה הפנו ל"תוכנית אב לתחבורה" שמסרו: "הקו האדום של הרכבת הקלה מציין 12 שנים לפעילותו בימים אלה, הנחשבת להצלחה בכל קנה מידה וזוכה לאמון המתמשך של הציבור. נכון להיום, מתבצעות מידי ביום כ- 170 אלף נסיעות נוסע ואנו מעריכים כי עם הארכת הקו, בזמן הקרוב, מספר זה אף ילך ויגדל. בימים אלה, אנו מנהלים מהלך של שיפוץ ושדרוג כלל מערכתי, הכולל בין היתר את הקרונות, התחנות, מערכות החשמל והמיזוג. כל אלה, לצד קליטתם של קרונות חדשים שיצטרפו לוותיקים ויעניקו שירות טוב יותר בתדירות גבוהה יותר. 
"מערכות המיזוג בקרונות הרכבת הקלה הן אמינות מאד, ונועדו לעמוד בפני עומסי חום גבוהים. עם זאת, כבכל מתקן ממוזג, במיוחד בימים בהם עומס החום גבוה, ישנם לעיתים הפסקות חשמל.עם קבלת הדיווח על הפסקת חשמל, הקרון בו התגלתה התקלה מופנה באופן מיידי לתיקון התקלה. עם השלמת התיקון הקרונות חוזרים לפעילות. 
בהתייחס לעיצוב הסככה בתחנה, בימים אלה אנו מחדשים את תחנות הרכבת ואת הסככות בכללן. הסככות החדשות בנויות בגובה נמוך מקודמותיהן ומעניקות צל רב יותר בשל רוחבן לימות הקיץ. בימי החורף ייהנו הנוסעים מהגנה טובה יותר ממזג אוויר גשמי, באמצעות מגיני הצד שהוגבהו והורחבו גם הן".
מחברת "כפיר", מפעילת הרכבת הקלה, לא נמסרה תגובה לידיעה.