חדשות רעות לנוסעי הרכבת הקלה: הצפיפות בשעות השיא תימשך עוד שנה לפחות. כל מי שנסע בתקופה האחרונה בשעות הבוקר ואחר הצהריים נתקל בבעיה - רכבת מלאה, נוסעים שמנסים לרוץ בין הקרונות כדי למצוא מקום פנוי, דלתות שנסגרות על אנשים שבגלל הדוחק התקשו לצאת בזמן, ונהגים חסרי אונים שמנסים ללא הצלחה לעמוד בזמנים. מעבר לחוסר הנוחות של הנוסעים, הנסיעה בדוחק מגדילה את האפשרות להידבק בקורונה. 
1 צפייה בגלריה
צפיפות ברכבת הקלה
צפיפות ברכבת הקלה
צפיפות ברכבת הקלה
(צילום: יצחק טסלר)

על פי נתוני חברת 'כפיר', שמפעילה את הרכבת הקלה מאז חודש אפריל, הם מסיעים מדי יום כ־150,000 איש בממוצע, כשבשעות העומס, בין 7 בבוקר ל־7 בערב, התדירות היא רכבת בכל 6 דקות.

מחכים לתקציב

גורם ב'כפיר' שנשאל מדוע לא מגדילים את תדירות הרכבות בניסיון להקטין את הצפיפות, טען בתחילה כי משרד התחבורה הוא שקובע את התדירות. אלא שבדיקת "ידיעות ירושלים" מעלה כי המחסור בקרונות והעבודות לסלילת קווים חדשים בעיר מונעים את הגדלת התדירות. השורה התחתונה היא שהצפיפות הנוראית בשעות השיא תימשך עוד כשנה לפחות. 
מחברת 'כפיר' נמסר בתגובה: "קיים אינטרס משותף שלנו ושל משרד התחבורה להגדיל את תדירות הפעלת הרכבות, ואנו פועלים לממש זאת בכפוף לזמינות הרכבות ולתוואי המסילה הדורשים תחזוקה שוטפת. שעות פעילות הרכבת הקלה וכן תדירויות הנסיעה מוסדרות בהנחיות משרד התחבורה וחברת 'כפיר' פועלת בכפוף להנחיות אלה.
אנו פועלים בימים אלה לשדרוג הקו הקיים וכן להארכת הקו האדום. 'כפיר' צופה כי בעוד שנה, עם גמר עבודות השדרוג של הקו הקיים והצטיידות החברה בקרונות חדשים, יהיה ניתן להגדיל את תדירות הפעלת הרכבות באופן משמעותי".
במשרד התחבורה בחרו שלא להתייחס לשאלה אם הם פועלים להקטין את הצפיפות בעזרת הגברת תדירות הרכבות, ומסרו: "עם אישור תקציב המדינה המשרד ימשיך לקדם את תוכנית החומש ואת מהפכת התחבורה הציבורית, שתשפר באופן משמעותי את שירותי התחבורה הציבורית לטובת הנוסעים בירושלים בפרט ובארץ בכלל".