גל החום הקיצוני מגיע היום (ראשון) לשיאו עם טמפרטורות העשויות להגיע ל-40 מעלות, מצב חריג בהחלט בירושלים. מי שהסתובב אתמול בלילה ברחובות העיר היה יכול להרגיש היטב את הלחות שבדרך כלל פוסחת על העיר.
1 צפייה בגלריה
פארק טדי
פארק טדי
פארק טדי
(צילום ארכיון: עטא עוויסאת)

הקלה ראשונה תורגש כבר מחר (שני) כאשר תחול ירידה בטמפרטורות שיגיעו ״רק״ ל-34 מעלות בצהריים. עומס החום ימשיך להיות מורגש גם בערב.
עוד בחדשות:
ביום שלישי תחול ירידה נוספת בטמפרטורות ואז יהיה כבר אפשר להכריז על סיומו של גל החום הקיצוני. הטמפרטורות יגיעו בצהריים ל-31 מעלות ולילה ל-21. ברביעי מזג האוויר יהיה דומה ונשאר עם טמפרטורות רגילות לעונה. בעיריית ירושלים עדכנו כי עובדי השטח קיבלו הנחיות בטיחות לעבודה בתנאי עומס חום. "הנחיות אלו, הניתנות לאחר התייעצות עם מומחים רפואיים, כוללות המלצות לצמצום מאמץ פיזי וחשיפה לשמש, הקפדה על שתיה מרובה, שהייה בצל ובמקום מקורר וכן התאמת ביגוד לתנאי מזג האוויר. כמו כן, מקבלים עובדי השטח העירוניים ערכת הגנה הכוללת משקפי שמש, כובע רחב שולים וקרם הגנה. מנהלי היחידות השונות, הונחו לפעול בהתאם להנחיות הבטיחות ולהתאים את אופי הפעילות העירונית לתנאי מזג האוויר״, נמסר.


במגן דוד אדום ביקשו מהציבור: ״זכרו להרבות בשתייה, להימנע מעבודה או שהייה בשמש בשעות החום ולהעניק תשומת לב יתרה לאוכלוסייה המבוגרת ולאלו שאינם יכולים להתנייד או לבצע פעולות בכוחות עצמם. כמו כן בכל יציאה מהרכב הסתכלו לעבר המושב האחורי וודאו כי לא נשכחו ילדים ברכב, הרבו בשתייה - לפחות 3 ליטרים ביום. יש להימנע מלעבוד ולצאת לשמש בשעות החום וגם מהגעה לים בשעות החום. הקפידו להכנס למים רק בחופים מוכרזים ובשעות הפעילות בהן יש מציל. כדאי לבצע פעילות ספורטיבית בשעות הערב בהן עומס החום יורד. שימו לב לאוכלוסייה המבוגרת, פעוטות ובעלי מוגבלויות״.