ההצהרה של משה ליאון: הקו האדום המוארך של הרכבת הקלה יחל לפעול ככל הנראה בחודש מאי הקרוב. כך אמר השבוע -mynet ירושלים ול'בונוס' ראש העירייה משה ליאון במסגרת ראיון שהתקיים בנוגע לנושא התחבורה העתידית בעיר. ליאון אמר כי מדובר בבשורה חשובה שתחבר עוד עשרות אלפים מתושבי העיר לשירותי התחבורה הציבורית הנגישה.
2 צפייה בגלריה
הקו האדום של הרכבת הקלה בנווה יעקב
הקו האדום של הרכבת הקלה בנווה יעקב
כך ייראה הקו האדום של הרכבת הקלה בנווה יעקב
(הדמיה: תכנית אב לתחבורה)

הקו המאורך יתחיל ברחוב לאב גולדברג בשכונת נווה יעקב ויגיע כאמור עד בית החולים הדסה עין כרם. בסך הכל, הארכת הקו תוסיף בשכונה הצפונית אוכלוסיית יעד בהיקף של כ־40 אלף איש, ובקצה השני יתווספו השכונות קרית יובל וקרית מנחם עם היקף של 70 אלף תושבים נוספים, ולכל אלה מצטרפים עובדי הדסה והנזקקים לשירותים רפואיים.
קראו גם:
הארכת הקו בדרום תהיה מהר הרצל דרך רחוב הנטקה, עם תחנה חדשה בצמוד לגן המפלצת, ומשם ימשיך הקו לצומת אורה. הגישה להדסה עין כרם תהיה באמצעות גשר חדש שהוקם לצורך זה, והתחנה הסופית של הרכבת הקלה תהיה בתוך מגדל האשפוז דוידסון.

2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
פתיחת הקו האדום להדסה: בחודש מאי
(צילום: אדווה חולי)

(כך תיראה הרכבת הקלה מהר הרצל להדסה עין כרם. הדמיה: תכנית אב לתחבורה)

הקו שעוכב

למרות שאין ספק כי מדובר בבשורה, צריך לזכור כי במקור הקו המוארך היה אמור לפעול כבר לפני כשלוש שנים, ועקב הסכסוך בין המדינה ומשרד האוצר לזכיינית הרכבת הקלה הקודמת, חברת 'סיטיפס', העבודות להארכת התוואי עוכבו. הן החלו רק לפני כשנה, וזאת לאחר שהתחלפה הזכיינית לזו הנוכחית, 'כפיר' (בבעלות חברת 'שפיר' והחברה הספרדית 'CAF').