מאיצים את עבודות התשתיות בירושלים: העבודות של הרכבת הקלה חוזרות לנווה יעקב וקרית יובל. לאחר הפסקה כפויה של העבודות לפני למעלה משנתיים עקב המחלוקות עם זכיינית הרכבת הקלה סיטיפס, העירייה הודיעה הבוקר (ב') כי הצליחה להקדים עבודות על הציר שהזכיין החדש היה אמור להתחיל רק באוקטובר.
מדובר בעבודות להארכת התוואי של הקו האדום בקצה אחד מפסגת זאב לנווה יעקב ומן העבר השני מהר הרצל לכיוון צומת אורה ובשלב הבא עד הדסה עין כרם.
שלב העתקת התשתיות בקטעים אלה הסתיים זה מכבר אך השטח נותר ריק ולא הונחו בו המסילות. עבודות אלו אמורות להתבצע על ידי הזכיין עצמו. במכרז הבינלאומי החדש נקבע כי הזכיין החדש יחליף את סיטיפס וישלים במקומה את הארכת הקו האדום. כמו כן, הזכיין יקים ויפעיל גם את הקו הירוק.
"העבודות יתבצעו באמצעות זכיין רשת JNET חברת שפיר, במטרה לנצל את תנועת הרכבים הדלילה בעת זו לעבודה אינטנסיבית, וצמצום זמני ההפרעה לציבור בעתיד, בעיקר בצמתים שבתוואי", הסבירו בעירייה.
העבודה בהארכת הקו האדום של הרכבת הקלה תתמקד בשכונות נווה יעקב, פסגת זאב, וברחובות הנטקה והנרייטה סאלד.
העבודות יכללו חפירה והנחת תשתית תקשורת מסילתית ותשתית למסילות. לאחר מכן יושב המצב התנועתי לקדמותו.
כמו כן, כפי שפרסמנו היום חברת מוריה מקדמת את ביצוע נת"צ כביש בגין. מדובר בהקדמה של כחצי שנה בלוח הזמנים. העבודות יחלו בתחילת השבוע במקטע שבין מחלף בן ציון ועד לצומת יגאל ידין. במסגרת העבודה יורחב כביש בגין והנת"צ שאורכו כ- 2.5 ק"מ יוקם על נתיב חדש ולא על חשבון שלושת הנתיבים הקיימים כיום לרכבים פרטיים.
העבודה תכלול, בין היתר, הסדרת תשתית, הצבת שלטי בקרה ומידע, תאורה, מעקות בטיחות ועוד. סך ההשקעה בפרויקט כ-30 מיליון שקלים.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "אנו מאיצים את תנופת בניית התשתית בעיר, ומנצלים את העת הפחות סואנת הזו כדי לקדם ככל שניתן את לוחות הזמנים של הפרויקטים והעבודות הצפויות בעיר. המטרה - להקדים את סיום הפרויקטים ולצמצם למינימום את אי הנוחות לתושבים".