פרסום ראשון: אחרי ההדחה של חברת מועצת העירייה ימית יואלי-אלה מסיעת התעוררות והגיבוי שקיבלה מראש העירייה שמינה אותה לחברה בוועדות השונות על חשבון מכסת הקואליציה, החליט משה ליאון להיענות לבקשת המודח השני - חבר המועצה אבישי כהן, ולמנות גם אותו לחבר בוועדות השונות, אחרי שהודח מהן לבקשת הסיעה. כהן ימונה לחבר בוועדות הכספים, ההקצאות, הוועדה המייעצות לתמיכות וועדת המנהלים הקהילתיים.
2 צפייה בגלריה
חברי המועצה ימית יואלי אלה ואבישי כהן
חברי המועצה ימית יואלי אלה ואבישי כהן
חברי המועצה ימית יואלי אלה ואבישי כהן. יחשבו לחברי קואליציה
(צילום: ראובן קופיצ'ינסקי ואלכס קולומויסקי)
אלא שבנוסף לכך, ראש העירייה משה ליאון נוקט במהלך דרמטי כשבישיבת מועצת העירייה שתתקיים מחר (חמישי) החליט למנות את שני חברי 'התעוררות' המורדים למחזיקי תיקים בדומה למעמדם של חברי הקואליציה, עם סמכויות וכוח נלווה. יואלי-אלה תמונה מחר למחזיקת תיק הרובעים, כהן ימונה למחזיק תיק החדשנות והטכנולוגיה.
עוד כתבות בנושא:
בדברי ההסבר שנכנסו לסדר יומה של ישיבת המועצה נכתב, כי על מחזיקי התיקים החדשים יהיה לטפל בנושאים אלו "ולהמליץ לראש העירייה, המועצה וועדותיה את דרך הטיפול הנאותה בנושאים אלו ובממשקי העבודה בין התושבים לאגפי העירייה, התאגידים העירוניים והמנהלים הקהילתיים". בהצעת ההחלטה אף מאשרים חברי המועצה כי ראש העירייה מאציל לשניים סמכויות מלאות שיתורגמו בשיתוף פעולה הדוק עם אגפי העירייה השונים והחטיבה האסטרטגית בעירייה.
יצוין, כי בחודש שעבר, למרות הגיבוי מצידו של ליאון, אמר רה"ע כי השניים לא יהיו חלק מהקואליציה אלא מדובר בגיבוי מקצועי בלבד לצורך מילוי תפקידם. אלא שעם מינויים למחזיקי תיקים, הרי שמדובר בצירופם לבעלי התפקידים שניתנים אך ורק לחברי הנהלה, כלומר מעתה השניים יחשבו לחברי קואליציה, גם אם לא באופן רשמי.
2 צפייה בגלריה
עופר ברקוביץ
עופר ברקוביץ
עופר ברקוביץ
(צילום: יואב דודקביץ')

גורמים בקואליציה אמרו השבוע כי "עופר ברקוביץ מייצר אבטלה סמויה ובחר להחרים את שני חברי סיעתו למרות היותם נבחרי ציבור כמותו". הגורם הבכיר הדגיש, "חברי הקואליציה וראש העירייה מתוך מקום של רצון טוב ולמרות שהשניים לא מצטרפים לקואליציה החליטו להעניק תחומי אחריות ואופציות לעשייה למרות המורכבות".
גורם משפטי אמר כי "זה מקרה חסר תקדים שכנראה מעולם לא קרה בישראל שראש עירייה מאפשר לחברי אופוזיציה לקבל סמכויות מבלי שנדרשות מהם משמעת קואליציונית או עבודה משותפת".
אבישי כהן: "לאחר שהתעוררות החליטה להדיר אותי ולהחרים אותי, ולמנוע ממני תפקוד בסיסי כחבר מועצת העיר, פניתי לראשי הסיעות ובראשם לראש העירייה בבקשה לאפשר לי להמשיך לכהן בוועדות ואף ביקשתי להשתלב באופן פעיל ורחב יותר בעשייה הציבורית. אני שמח על הנכונות של הקואליציה, שכלל אינה מובנת מאליה להיענות לבקשתי. אני גאה להמשיך לשרת בוועדות ובמיוחד על ההזדמנות שהוענקה לי לתרום בתחומים היקרים ללבי וחשובים לצבור שאותו אני מייצג".
ימית יואלי-אלה: "אני מודה לקואליציה ולראש העירייה על היענותם לבקשתי ועל כך שהם מאפשרים לי להיות מעורבת באופן פעיל ורב יותר בעשייה הציבורית לטובת תושבי העיר. אינני חברה בקואליציה, אך לא ניתן להתעלם מהדחייה שקיבלתי מצד אחד לעומת ההבנה וההכלה מהצד האחר. דברים אלה יוצרים מטבע הדברים קרבה ושיתוף פעולה".
מהעירייה נמסר: "ימית יואלי ואבישי כהן עתידים לקבל במועצה הקרובה תחומי אחריות ולא תיקים כמו שאר חברי הקואליציה. כמו כן, השניים לא ימונו לחברי הנהלה ואינם הופכים לחלק מהקואליציה. חברי הקואליציה העירונית מברכים את יואלי וכהן על הצטרפותם לעשייה העירונית ומזמינים גם את שאר חברי סיעת התעוררות לקבל תחומי אחריות ולהצטרף לעשייה למען תושבי ירושלים".
תגובת סיעת התעוררות תתפרסם כשתתקבל.