פרסום ראשון: חברת המועצה מסיעת 'התעוררות' תקבל מקום בוועדות העירייה על חשבון הקואליציה. אחרי שהודיעה לסיעת התעוררות כי לא תתפטר במסגרת הסכם הרוטציה הפנימי, בסיעה הודיעו לחברת המועצה המורדת, ימית יואלי אלה, כי בישיבת המועצה שתתקיים השבוע היא תודח מכל הוועדות העירוניות בהם שובצה מטעם הסיעה.
1 צפייה בגלריה
יואלי (באמצע) בישיבת מועצה
יואלי (באמצע) בישיבת מועצה
יואלי (באמצע) בישיבת מועצה
(צילום: יואב דודקביץ')
במכתב ששיגרה הבוקר (ג') לראש העירייה משה ליאון ולראשי סיעות הקואליציה העירונית, ביקשה יואלי-אלה להישאר כחברה בסיעת התעוררות שנמצאת באופוזיציה אך לאור יחסיה הטובים היא מבקשת לקבל מקום בוועדות בהם הייתה חברה, על חשבון המקומות השייכים לקואליציה בראשות משה ליאון.
"לקראת הודעתי על כוונתי לשרת את התעוררות מהמועצה עד לסוף הקדנציה ושלא להתפטר", כתבה יואלי אלה במכתבה, "החלה מסכת של איומים, הטרדות ופניות שהינן על הסף הפלילי, שהופנו כלפיי וכלפי בני משפחתי וחבריי בניסיון להשפיע עלי לשנות את עמדתי".
לדבריה, "משעמדתי על דעתי להמשיך ולשרת את בוחרי התעוררות מהמועצה, עד לסוף הקדנציה ובלשון הודעתי: "בבחירה בין כניעה לחבורת עסקנים בעלי אינטרס לבין נאמנותי לשליחותי ולבוחרי התעוררות, אני בוחרת באפשרות השנייה!" החל פרק ב' של מסע השיסוי וניסיונות ההדחה שלי, שלא על פי דין ובוודאי שלא על פי תקנת הציבור".
"אני מבקשת להגיע להסדר עם הקואליציה, כך שזו תשוב ותמנה אותי לתפקידי כחברת ועדה בכל הוועדות שבהן הנני חברה, עובר למכתב זה, וכן כמ"מ בכל הוועדות שבהן הנני ממלאת מקום היום. כל זאת, שלא על חשבון המקומות שנמסרו ל"סיעת התעוררות"., ביקשה יואלי-אלה ממשה ליאון.
חברת המועצה הוסיפה במכתבה, "אני מציעה את עצמי ואת זמני לשירות תושבי העיר, ללא תמורה כספית, ולקחת על עצמי אחריות לטיפול בנושא הרובעים שבמידה מסוימת נותר מאחור ללא שיש מי שמופקד עליו. מנגד, אני מתחייבת להמשיך ולשרת את בוחרי ואת שאר תושבי העיר, בנחישות, ביושר ובנאמנות, על פי דרכי המוכרת לכל ועל פי ערכיי, הידועים אף הם. וכן לתרום לקידום העיר ולקידום תושביה.
"אני מבקשת להדגיש כי את אלה אני מציעה תוך שאמשיך להיות חלק מסיעת התעוררות ובכל העניינים המפורטים בסעיף 125 לפקודת העיריות לא אצביע בניגוד להחלטת רוב חברי סיעת התעוררות, ככל שזו תיוודע לי".
ל-mynet ירושלים נודע כי הערב הודיע ראש העירייה משה ליאון לחברת המועצה ימית יואלי-אלה כי בשל עבודתה המוערכת בוועדות העירייה, הוא החליט להיענות לבקשתה ומקומה יישמר בכל הוועדות בהם היא חברה, על חשבון מכסת הקואליציה.

"לא נוכל לאפשר שחברת מועצה לא תוכל למלא את תפקידה כראוי"

מהעירייה נמסר: "הקואליציה החליטה לא להתנגד להצעת חברי סיעת התעוררות להחליף את נציגיה בוועדות העירייה, מכיוון שזהו חלק מהשיטה הדמוקרטית שלנו, שכולנו גאים בה, ולאפשר לסיעה לבחור את נציגיה ובכך לשמור על האוטונומיה שלה בכל הקשור לחלק היחסי המגיע לה. ואולם, הגיע לידינו מכתבה של חברת המועצה יואלי-אלה ממנו התברר לנו כי סיעת התעוררות מנסה ליצור מצב ולפיו יהיה במועצה שלנו חברת מועצה שאינה יכולה לקחת חלק במעשה הציבורי. העניינים הפנימיים שלהם הם שלהם ואינם מעניינים אותנו.
"יחד עם זאת, הגענו למסקנה ולפיה לא נוכל לאפשר שחברת מועצה לא תוכל למלא את תפקידה כראוי כשליחה וכנאמנה של הציבור שבחר בה ושל שאר הציבור בעיר. זו אינה רוח החוק, זה אינו הדין וזה אינו חלק מהשיטה הדמוקרטית שלנו ובוודאי שיש בכך משום פגיעה בתקנת הציבור. לכן, החלטנו להיענות לרוב בקשתה של חברת המועצה ימית יואלי-אלה, שאותה אנחנו מכירים היטב ומוקירים מאד את עבודתה המסורה בוועדות ולמנות אותה כחברה נוספת בוועדות שבהן כיהנה כחברה קודם לפעולה הבלתי ראויה של האופוזיציה.
"ונדגיש: כיבדנו במלואה את בקשת האופוזיציה להיות אוטונומית בבחירתה את נציגיה בוועדות. לא יכולנו להשלים בשום אופן בזלזול של סיעת התעוררות, בשיטה הדמוקרטית שלנו, בחוק, בדין ובתקנת הציבור. תך הקפדה על כך שחלקה היחסי של האופוזיציה יישמר. הודענו לחברת המועצה יואלי-אלה כי אנו מכבדים את זכותה ואת החופש שלה להמשיך ולפעול על פי מצפונה בהתאם לערכיה ולרצון בוחריה ולהצביע בהתאם לכך בעתיד".
מ'התעוררות' נמסר: "ימית יואלי אלה מציגה את מה שרע בפוליטיקה: הפרת הסכם חתום על ידה, רמיסת הערכים להם התחייבה- יושרה והגינות וכמובן בגידה באמון במאות פעילי התעוררות ועשרות אלפי בוחריה שנתנו את קולם לסיעה הגדולה במועצה.
"הפנים המכוערות של המהלך הזה נחשפות עכשיו, הבחישה של ליאון, ומכירת הערכים של יואלי אלה בעבור נזיד עדשים. אנחנו מאמינים ועושים פוליטיקה מסוג אחר. נמשיך להציב אלטרנטיבה לעסקנות ולעתיד ציוני לירושלים".