רעידת אדמה חדשה ב'התעוררות': שבועות ספורים לאחר שסיעת האופוזיציה הדיחה מחברות בתנועה את ימית יואלי־אלה, כעת הודח גם אבישי כהן.
1 צפייה בגלריה
חבר המועצה אבישי כהן
חבר המועצה אבישי כהן
חבר המועצה אבישי כהן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ביום חמישי שעבר התכנס פורום ההנהגה של הסיעה, ושם הוחלט פה אחד על הדחתו של חבר המועצה, שנחשב לנציג החרדים בתנועה הפלורליסטית. בשלב ראשון כהן הוצא מקבוצות הוואטסאפ של חברי הסיעה. להחלטה קדמה תקופה של יחסים טעונים במיוחד עם יו"ר התנועה עופר ברקוביץ', לאחר שכהן היה אמור להפוך לחבר בדירקטוריון 'מוריה', אלא שהתפקיד נלקח לטובת עינב בר־כהן.

ההצהרות והביקורת

לפני קרוב לחצי שנה, במסגרת הסכמי הרוטציה במליאה, הפך כהן (38) לחבר במועצת העירייה. הוא תושב בית וגן, עובד כמנהל תחום המגזר החרדי בחברת 'ברינקס'. בקיץ שעבר התחתן עם רחלי, תושבת הר נוף ודיירת בבניין שבו גרים בני הזוג אריה ויפה דרעי. משפחתה של רחלי קרובה מאוד למשפחת דרעי, וזו הסיבה שבמעמד החתונה נכחו חברי כנסת מש"ס.
לקראת כניסתו למועצה התראיין כהן ל-mynet ו"ידיעות ירושלים" והסביר כי הוא מייצג קבוצה הולכת וגדלה בירושלים שרק חיפשה למי להצביע - החרדים העובדים. לטענתו, הוא קיבל הצעות כמעט מכל הקשת הפוליטית והתלבט היכן יצליח להגשים את התוכנית שלו - ליצור מהפכה במגזר ולתת ייצוג לתהליכים התת־קרקעיים שמתרחשים בו. לבסוף החליט ללכת דווקא עם עופר ברקוביץ', שנחשב לנציג הציבור החילוני שנאבק בחרדים.
אלא שכבר בריאיון הבכורה שלו הצליח חבר המועצה הצעיר להרגיז את חבריו לסיעה וגרם לסערה, מאחר שבין היתר לא פסל על הסף מעבר לקואליציה של משה ליאון, אלא אמר: "לא חשבתי על זה עדיין".
בחודש יוני המתח ב'התעוררות' החריף לאחר שחברת המועצה יואלי־אלה הודיעה שאינה מתכוונת להתפטר במסגרת הסכמי הרוטציה. כעבור שבועיים פרסם כהן בפייסבוק פוסט חריף נגד 'התעוררות', שבו טען כי הפך למצורע בתנועה שלו.

ההצבעה והנקמה

השלב הבא במתיחות בין ברקוביץ' לכהן הגיע בישיבת המועצה האחרונה. אחרי שיואלי־אלה סירבה להתפטר מהמועצה הדיחה אותה התנועה מכל תפקידיה. בתגובה העלה ראש העירייה משה ליאון הצעה ולפיה יואלי־אלה תכהן בוועדות העירייה על חשבון חברי קואליציה. כהן הצביע בעד ההצעה וגרם לזעם רב כלפיו. כאמור, התגובה הגיעה בשבוע שעבר, כאשר הוחלט להדיח את חבר המועצה הטרי מהתנועה.
מטעמו של ברקוביץ' לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.