הכבישים המסוכנים של עיר הבירה: 34 צמתים בירושלים נמצאו כמסוכנים ביותר, כך על פי הנתונים של עמותת אור ירוק המבוססים על הלמ"ס במשך השנים 2017-2019. בשלוש השנים הללו נפגעו 672 בני אדם בתאונות דרכים בירושלים ושניים מתוכם נהרגו.
6 צפייה בגלריה
צומת גולדה מאיר-יגאל ידין בירושלים
צומת גולדה מאיר-יגאל ידין בירושלים
צומת גולדה מאיר-יגאל ידין בירושלים
(צילום: גיל יוחנן)
בעמותת אור ירוק ניתחו את כל הצמתים העירוניים בישראל על בסיס נתוני ההיפגעות של הלמ"ס במשך שלוש שנים (2017-2019), כאשר סף הכניסה לרשימה הוא צומת שבו התרחשו שלוש תאונות ומעלה בשנת 2019. בראש הרשימה ממוקם צומת יגאל ידין - שדרות גולדה מאיר בו נפצעו באורח קשה שני בני אדם ובסך הכל נפגעו 75 בני אדם.
במקום השני ממוקם צומת הרטום - שדרות גולדה מאיר ובו נפגעו 48 בני אדם מהם 5 באורח קשה, לאחר מכן צומת עוזי נרקיס ועמיחי פאגלין ובו נפגעו 41 בני אדם.
במקום הרביעי ממוקם צומת דרך חברון – עין גדי בו נפגעו 32 בני אדם מתוכם 4 באורח קשה ולאחר מכן רחוב בצלאל – דרך רבין בו נפגעו 31 בני אדם, מתוכם 3 באורח קשה.
6 צפייה בגלריה
11 הצמתים הכי המסוכנים של ירושלים
11 הצמתים הכי המסוכנים של ירושלים
11 הצמתים הכי המסוכנים בירושלים
(צילום: באדיבות אור ירוק)
6 צפייה בגלריה
עוד צמתים מסוכנים בירושלים
עוד צמתים מסוכנים בירושלים
עוד צמתים מסוכנים בירושלים
(צילום: באדיבות אור ירוק)
6 צפייה בגלריה
עוד צמתים מסוכנים בירושלים
עוד צמתים מסוכנים בירושלים
עוד צמתים מסוכנים בירושלים
(צילום: באדיבות אור ירוק)
אף שהייתה זו שנת קורונה עם הגבלות תנועה וסגרים, השנה הכבישים בירושלים גבו את חייהם של מספר מתושבי העיר. בחודש אפריל נהרגה מור שילת ז"ל בת ה-25 בצומת דרך חברון. לאחר מכן, נהג רכב בן 70 נהרג בתאונה עצמית בכביש בגין. כמה ימים לאחר מכן, הולכת רגל כבת 85 ברחוב רחמילביץ' בפסגת זאב.
6 צפייה בגלריה
מור שילת ז"ל וזירת התאונה
מור שילת ז"ל וזירת התאונה
מור שילת ז"ל וזירת התאונה
(צילום: באדיבות המשפחה וכב"ה ירושלים)
באותו חודש נהרג גם צעיר בן 19, עמרי פרי ז"ל תושב הר חומה לאחר שרכבו התנגש בעמוד בשכונה. וכן בחודש שעבר נהרג רוכב אופנוע כבן 30 בגשר רמת שרת.
6 צפייה בגלריה
עמרי פרי ז"ל וזירת התאונה
עמרי פרי ז"ל וזירת התאונה
עמרי פרי ז"ל וזירת התאונה
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק ואיחוד הצלה)
מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "צומת הוא מפגש דרכים שבו הקונפליקט בין משתמשי הדרך גדול וכך גם הסכנה לתאונת דרכים. במפגש רחובות נדרשת ערנות גבוהה יותר ומיומנות נהיגה טובה יותר מאשר בנסיעה ברחוב. כדי לצמצם את החיכוך בין כלי הרכב לבין עצמם וכמו כן, בין כלי הרכב להולכי הרגל ורוכבי האופניים נדרשת תשתית בטיחותית, כזו שתדע להפריד בין כלל המשתמשים ותמנע את החיכוך המסוכן. רשימת הצמתים העירוניים האדומים מהווה מפת דרכים לכל ראש וראשת עיר, בהם יש לשפר את התשתית או להגביר את האכיפה. מיקוד פעילות באותם מוקדי סיכון עירוניים יביא לצמצום הנפגעים בתאונות דרכים ויציל חיים".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים