"היא הייתה מלאך מהלך על שתיים": ורד, אמה של מור שילת ז"ל בת ה-25 מגבעת מרדכי שנדרסה למוות בתאונת הדרכים הקטלנית בתחילת השבוע בדרך חברון, מספרת בשיחה עם mynet ירושלים על בתה ועל הרגעים הקשים ביום התאונה.
2 צפייה בגלריה
מור שילת ז"ל
מור שילת ז"ל
מור שילת ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
מור, הבת הבכורה של ורד מבין שלושה ילדים, עבדה בבית מלון עד שהחלה מגיפת הקורונה. ״עם פרוץ המגפה, מור הקפידה להיות בבית כיוון שהשתייכה לקבוצת סיכון. היא שמרה על עצמה מאוד וגם אנחנו שמרנו עליה. בקיץ האחרון התחילה להתנדב במרכז שיקום עיוורים שהיה שייך למרכז 'גשר'. היא הייתה מאוד מסורה לעבודה, נשמה גדולה מאוד, מיוחדת במינה, בעלת נתינה גבוהה מאוד. תמיד היא הייתה שמחה במה שיש לה, היא אהבה לראות את כולם מאוחדים ושמחים. היא הייתה מלאך מהלך על שתיים", סיפרה אמה ורד, "גם כשהיה קשה לה, היא תמיד חיפשה לדעת מהם הצרכים שלי ושאלה אותי מה אני צריכה ואיך היא יכולה לעזור. הייתה מיוחדת במינה".
ורד סיפרה על הרגע שבו הרגישה שקרה משהו לבתה: "זה היה שוק לכולנו. התקשרתי אליה באחד וחצי והיא לא ענתה לי. בדרך כלל היא ישר חוזרת אלי אם היא מפספסת שיחה שלי. זו הסיבה שכבר בדרך הביתה ידעתי שקרה לה משהו. אפילו לא שמעתי על התאונה, אבל ידעתי שלא מתאים לה לא לחזור לשיחה שלי. קצין המשטרה בישר לי את בשורת האיוב אחרי שחזרתי הביתה״.
"תיעוד התאונה פורסם שעות לפני שידעתי שקרה משהו. אני הייתי עסוקה בעבודה ולא ראיתי שום דבר. זה היה היום הראשון בעבודה אחרי חול מועד של שבוע שבו לא עבדנו. בכלל לא רציתי ללכת לעבודה באותו היום, הייתה לי הרגשה לא טובה. אבל מבחינתי אין דבר כזה ולא נעדרים מעבודה כי 'לא בא לי ללכת'".
שכנתה וחברתה הטובה של מור, תמר אלון שמעה על האירוע דרך התקשורת ולא ידעה שמדובר בחברתה הטובה: "אני הייתה חברה שלה ממש כמו משפחה. אנחנו גרות אחת ליד השניה באותה שכונה והמשפחות חברות. היא עם מוגבלות, ולכן גרה בדירה של שק"ל. היא הייתה מאוד עצמאית ולבבית, ואנשים מאוד אהבו אותה בכל מקום שהייתה בו. היא הייתה חייכנית והתייחסה לכולם מאוד יפה. פגשתי אותה בשבת שלפני פטירתה. היא הייתה טיפוס מאוד שמח, אוהב ומחבק. אני שמעתי על הסיפור דרך התקשורת אבל לא ידעתי שזו היא. גם בכל התקופה של הקורונה היא מאוד נשמרה, ושמחנו שסוף סוף היא יכולה לצאת. בסוף מה שהרג אותה זו שניה אחת של אנשים שלא יודעים איך להתנהל בכביש".
2 צפייה בגלריה
תאונת הדרכים ברחוב דרך חברון
תאונת הדרכים ברחוב דרך חברון
זירת התאונה
(צילום: כב"ה ירושלים)
מור שילת נהרגה ביום ראשון לאחר שנהג מיניבוס דרס אותה למוות ברחוב דרך חברון עת שחצתה את הכביש. כוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותה במקום לאחר שחולצה מתחת לרכב. המשטרה עצרה את נהג ההסעות עד ליום חמישי הקרוב (8.4).
יהי זכרה ברוך.