תושב ירושלים היה עלול לשבת בכלא תקופה ממושכת לאחר שנאשם כי תקף את אשתו ואיים עליה באקדח. אלא שלאחרונה הוא זוכה מחמת הספק, לאחר שג׳ויה שפירא, שופטת בית משפט השלום בעיר, השתכנעה כי אין די בחומר הראיות.
2 צפייה בגלריה
נעצר בחשד שהכה את אשתו
נעצר בחשד שהכה את אשתו
נאשם בתקיפת אשתו
(צילום: shutterstock)
בפסק הדין נכתב: "מתוך עדותה של המתלוננת, ובהשוואה בינה לבין ראיות אחרות שהוגשו, עלו סתירות ותהיות לא מעטות המקשות לקבוע ממצאים על בסיס העדות. סתירות ותהיות אלה עלו גם בנושאים מהותיים וגם בעניינים הנוגעים לתיאורה הכללי את מערכת היחסים״.
בין השאר, כאשר התלוננה במשטרה היא נשאלה אם יש מצלמות אבטחה שתיעדו את האירוע והשיבה בשלילה. בבית המשפט היא דווקא נזכרה שיש מצלמה בסלון.
האישה גם טענה במשטרה כי לאחר שבעלה איים עליה היא ננעלה בשירותים, אלא שבדיקת השיחות שלה העלתה כי במקום להתקשר למשטרה היא התקשרה להוריה. לאחר מכן היא התקשרה לאחיה והביעה בפניו את כעסה על העובדה שההורים לא היו זמינים לקבל את השיחה.
השופטת העירה בהחלטתה: "פעמים רבות בשעת לחץ ואיום אנשים נזעקים לעזרת קרובים. עם זאת, מהלך השיחה של המתלוננת עם אחיה אינו מתיישב עם תחושת לחץ ודחיפות של מי שנתון תחת איומי אקדח".
2 צפייה בגלריה
המסרון שהוביל לזיכוי. "מודה לה' שחיבר בינינו"
המסרון שהוביל לזיכוי. "מודה לה' שחיבר בינינו"
המסרון שהוביל לזיכוי. "מודה לה' שחיבר בינינו"
(צילום: פרטי)
השופטת כתבה כי המתלונת העידה "כי אין לה רגעים מעטים של אושר, נחת וחסד״, אך ההגנה חשפה מסרון שקיבל הבעל: ״בוקר טוב מתוק שלי. רציתי להודות לך מכל הלב על התמיכה שלך בי בכל מצב עם כל הקשיים שאני עוברת עכשיו. לא הייתי יכולה לעבור את זה בלעדיך, הייתי נשברת מזמן. מודה לה׳ שחיבר בינינו. אתה אהוב ליבי. אוהבת אותך מלא מלא מלא״.
עו"ד אריאל עטרי, סנגורו של הנאשם: "על כל אשה מוכה יש גבר שסובל מעלילה ותלונת שווא. עלינו כחברה להילחם בנגע זה, להעמיד נשים כאלה לדין ולזכות כל גבר חף פשע".