החלל החמישי של הימלפרב: זמן קצר אחרי ההודעה על נפילתו בעזה של רס"ל בן זוסמן ז"ל מירושלים, לוחם הנדסה קרבית, שלף מישהו תמונת ילדות תמימה שכעת מקבלת משמעות מצמררת. נראים בה תלמידי הימלפרב הצעירים זוסמן ז"ל, ענר שפירא ז"ל שנרצח בקיבוץ רעים אחרי שהציל חיי רבים והירש גולדברג, שנחטף לעזה.
2 צפייה בגלריה
בן זוסמן ז"ל. התאמן מגיל תשע
בן זוסמן ז"ל. התאמן מגיל תשע
בן זוסמן ז"ל. התאמן מגיל תשע
(צילום: פרטי)

אובדן גדול


זוסמן ז"ל הוא הבוגר החמישי של התיכון הדתי שנפל מאז פרוץ 'חרבות ברזל'. "היו לו נתינה והתנדבות אין סופיות. בן הוא אובדן גדול לאגודה שלנו", אמר המאמן של זוסמן ז"ל בהפועל ירושלים בטניס שולחן, דודי אלטרץ. "אני מלווה את בן כבר למעלה מעשור, מגיל תשע. הוא היה מתאמן 6 פעמים בשבוע, היה ספורטאי מצטיין, דוגמה ומופת לרצינות, להתמדה, להשקעה, לדבקות במטרה, להישגיות ולפרגון. היתה לו אישיות מיוחדת. הוא תמיד ידע לחבר את הקבוצה.
"כשהוא השתחרר מהצבא ביולי האחרון הוא עבד פה כמדריך, עד שהמלחמה הפסיקה את עבודתו והוא נקרא למילואים למרות שלא היה חייב כי הוא משוחרר טרי".

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
בן זוסמן ז"ל
בן זוסמן ז"ל
בן זוסמן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

רק לפני כמה ימים, בעוד זוסמן ז"ל נמצא בתוך עזה, השניים הצליחו לדבר. "הוא הבטיח לי שהוא שומר על עצמו ושאין לי מה לדאוג. לצערי, הפעם הוא לא קיים".
"גדלנו ביחד במועדון והיינו ממש פרטנרים באימונים 5-6 פעמים בשבוע כמה שנים", מספר חברו ליעד, "היינו נפגשים גם מעבר, חברים לחיים. ביום שישי לפני כניסת השבת דיברנו. גם אני בהנדסה קרבית וגם אני בתוך בעזה. גיליתי שהוא נמצא מאות מטרים ממני. ניסינו להיפגש אבל לצערי לא הצלחנו".
זוסמן השאיר צוואה אחריו ובה כתב בין היתר: ‏"אם חס וחלילה אתם יושבים שבעה, תהפכו אותה לשבוע של חברים, משפחה וכיף. שיהיה אוכל, בשרי כמובן, בירות, שתייה מתוקה, גרעינים, תה וכמובן כמובן עוגיות של אמא. תעשו צחוקים, תשמעו סיפורים, תפגשו את כל שאר החברים שלי שעוד לא ראיתם. וואלה? מקנא בכם. הייתי רוצה לשבת שם לראות את כולם".