"למען ילדיה של רחל": ילדיה של רחל אייזנשטדט ז"ל שנרצחה באכזריות לפני כשנה במעלה אדומים יוצאים בקמפיין מימון המונים. היום (שני), יציינו ילדיה האבלים של רחל אייזנשטדט ז"ל את יום הולדתה ה-57, בלעדיה. את יום ההולדת יבלו בעוד דיון בבית המשפט, יחד עם הנאשם ברצח אמם, גיא שפירא.
4 צפייה בגלריה
בני משפחתה של רחל אייזנשטדט ז״ל אוחזים בתמונתה בבית המשפט
בני משפחתה של רחל אייזנשטדט ז״ל אוחזים בתמונתה בבית המשפט
בני משפחתה של רחל אייזנשטדט ז״ל אוחזים בתמונתה בבית המשפט
(צילום: יואב דודקביץ')

בימים אלה הם מקווים שקמפיין מימון ההמונים שפתחו יצלח, והם יוכלו להחזיק את הראש מעל המים עוד קצת, עד שיסתיים המשפט של בעלה, גיא שפירא, שהואשם ברצח שלה. המטרה: 350 אלף שקלים.
"רק ביום שני שעבר, שנה וחודש מאז הרצח, נפתח משפט ההוכחות של גיא שפירא שחשוד ברצח של אמא שלי", סיפרה בתסכול אריאל בר, בתה של רחל ז"ל ל-mynet ירושלים, "זה היה מאוד מתיש ומתסכל, עשרות דיונים שהתקיימו בשנה הזאת לא התקדמו לשום מקום. במשך כל הזמן הזה, מהרגע שיצאה תעודת פטירה, הכל הוקפא באופן אוטומטי עד לצו קיום צוואה.
"לצערנו, במקרה שלנו אי אפשר להוציא צו קיום צוואה. אנחנו לא יכולים להגיש בקשה לצו קיום צוואה כי התיק נמצא בבית משפט כבר הרבה מאוד זמן. גיא שפירא, הנאשם ברצח, הוא מוטב בצוואה ואחד מהיורשים כך שזה לא מאפשר לנו לעשות שום דבר. עד שהוא יורשע בפסק דין חלוט, שזה הליך מאוד ארוך, לא נוכל להגיש בקשה לצו קיום צוואה אלא אם נרצה שהוא יקבל את חלקו בירושה".
קראו גם:
כזכור, בערב חג הסוכות בשנה שעברה, על פי כתב האישום, גיא שפירא בן ה-49 חנק את אשתו, רחל אייזנשטדט במשך כרבע שעה בביתם שבמעלה אדומים, גרר את גופתה לחדר האמבטיה, הכניס אותה עירומה לתוכה וחתך עם סכין את הוורידים שלה כדי שמותה ייראה כהתאבדות. אז מילא את האמבטיה במים, הטביע את ראשה ונעל את החדר. לאחר מכן עלה במדרגות הדירה, נכנס לחדרו והתעסק בענייני עבודתו. לאחר כשעה וחצי רוקן את האמבטיה, התקשה למגן דוד אדום ודיווח כי מצא את אשתו ללא רוח חיים.
בסוף השבוע פרסמנו לראשונה ב-mynet ירושלים את העדויות של הנאשם, התירוץ המופרך למעשה ומכתב ההתאבדות שהשאיר לפני שירה בעצמו: "מעדיף שישרפו את גופתי ויפזרו את האפר".

4 צפייה בגלריה
רחל שפירא ז״ל והנאשם ברצח, גיא שפירא,
רחל שפירא ז״ל והנאשם ברצח, גיא שפירא,
רחל אייזנשטדט ז״ל והנאשם ברצח, גיא שפירא.
(צילום: מהאלבום המשפחתי)

"אנחנו כבר לא עומדות בתשלומים, אזלו כל מקורות ההכנסה"

בינתיים, מאז הרצח, נאלצים ילדיה של רחל להתמודד עם החשבונות השוטפים שהשאיר אחריו הזוג: משכנתאות, וחשבונות כגון ארנונה, מים וחשמל. הם נאלצו לכסות כלכלית את כל החשבונות המשותפים שלהם שהצטברו ונותרו פתוחים, פלוס חשבונות חודשיים קבועים ושאי אפשר לבטל אותם. בנוסף, נאלצות בנותיה של רחל ז"ל להשתתף בגידול איתי (15), בנה המשותף עם הרוצח שלה.
"אופיר, אחותי התאומה ואני לקחנו עליו אפוטרופסות ובעצם הוא נמצא אצלנו מיום הרצח. אני עצמי חד הורית עם שתי שנות והיא גרושה ללא ילדים", סיפרה אריאל בשיחה עם mynet ירושלים, "כיוון שאין רכוש כי אין צוואה, אז שתינו מממנות את הילד מאלף ועד תו. במקביל, מרגע הרצח היינו צריכות לעמוד בתשלומים נוספים כגון מצבה, קבר, שבעה ושלושים. כיוון שהדירה הייתה גם נעולה במשך תקופה ארוכה כזירת רצח, היינו צריכות לקנות לאיתי את הכל מאפס: ארון, מיטה, מחשב, בגדים, הכל. זה השאיר אותנו בבור כלכלי עמוק מאוד. קיווינו שבשנה הזאת משהו יתקדם, אבל לשווא, נותרנו אנחנו עם החובות.
"פתחנו בקמפיין לגיוס המונים כי אנחנו מבינים שהתהליך הזה במקרה הטוב יימשך עוד שנה וחצי-שנתיים, ואנחנו כבר לא עומדות בתשלומים, אזלו כל מקורות ההכנסה. פתחנו כל חסכון אפשרי וכל קרן השתלמות אפשרית. במהלך השנה הזאת אופיר התגרשה וכל הרכוש המשותף שלהם בבירור בבית משפט. היא גם לא עובדת, היא הייתה סטודנטית בזמן שהכל קרה.

4 צפייה בגלריה
בנותיה של רחל במהלך המשפט
בנותיה של רחל במהלך המשפט
בנותיה של רחל במהלך המשפט
(צילום: אלכס קולמויסקי)

"גם אני – מאחת שעובדת במשרה מלאה, אחרי הרצח הפסקתי לעבוד במשך חצי שנה, ואז חזרתי לחצי משרה כי שאוכל במקביל לטפל בכל הדברים האחרים. בקיצור – חשבנו שנוכל להסתדר עם זה, ושכעבור שנה לפחות נהיה בעיצומו של המשפט ושתהיה הכרעה שתאפשר לנו להתקדם, מה שלא קורה.
אריאל הוסיפה כי הבית שבבעלותה אמה, רחל ז"ל, לרשותו של גיא למשך חמש שנים עם כל תכולתו: "החשוד ברצח ממש מקשה עלינו מהכלא ואנחנו נמצאים במצב אבסורדי: הבית במעלה אדומים הוא בבעלותה של אמא שלי, ובצוואה כתוב שאחרי מותה, הבית לרשותו במשך חמש שנים עם כל תכולתו. אז אנחנו לא יכולים לגעת בשום דבר והבית עומד כמו שהוא.

4 צפייה בגלריה
שפירא במהלך אחת מהארכות המעצר שלו. "לא רציתי להשאיר זירה 'מלוכלכת'"
שפירא במהלך אחת מהארכות המעצר שלו. "לא רציתי להשאיר זירה 'מלוכלכת'"
שפירא במהלך אחת מהארכות המעצר שלו
(צילום: יואב דודקביץ')

"כעת מה שמעסיק אותי זה רק מה שקורה עכשיו – הוצאות, תשלומים על איתי, אנחנו בסיפור כבר יותר משנה ועוד לא התקדמנו. לכן אנחנו פונות אל הציבור ומבקשות ממנו לסייע לנו במימון חיי היומיום. אנחנו פשוט לא מצליחות לבד, וניסינו עד כמה שאנחנו רק יכולות".
עוד 10 ימים בלבד נותרו עד לסיום הקמפיין, ועד כה גיוסו כ-95 אלף שקלים שהם קצת פחות מ-30% מהיעד שעומד על 350 אלף שקלים. "גיוס ההמונים נועד לוודא שנצליח לשרוד את מה שעוד צפוי לנו. כדי שנוכל לכסות את כל החובות שנשארו מאחור ושיצברו בעתיד עקב בירוקרטיה הזויה שמאלצת אותנו לשלם על נכסים הבם אין לנו כל זכות שימוש מכיוון שכל עוד הרוצח לא הורשע הוא למעשה זכאי לחלקה של אמנו ברכוש. כדי שנוכל לדאוג לאחינו הקטן שיגדל ללא מחסוק ויקבל את כל צרכיו הרגשיים, הבריאותיים והחומריים".
לקמפיין התרומה - לחצו כאן.