אחרי שהודיע יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ על פרישה מהחיים הפוליטיים, שני מועמדים הגישו את מועמדותם להנהגת הסיעה הכי גדולה במועצת עיריית ירושלים.
3 צפייה בגלריה
עופר ברקוביץ
עופר ברקוביץ
ברקוביץ. "אני לא עוזב ולא אעזוב את התעוררות"
(צילום: יואב דודקביץ')

ביום חמישי היה המועד האחרון להגשת מועמדות על תפקיד יו"ר הסיעה, כאמור שני חברי הסיעה שהגישו את מועמדותם הם חברי המועצה – עינב בר כהן ואדיר שוורץ והם יתמודדו על התפקיד יו"ר הסיעה ב- 17 בנובמבר. ברקוביץ יפרוש מהמועצה ב- 18 בנובמבר לאחר בחירת יו"ר חדש.
התנועה, שנוסדה ב־2008, היתה הפתעת הבחירות בשנת 2018. כזכור, משה ליאון נבחר לראשות העירייה רק בסיבוב השני, אחרי שהפסיד לברקוביץ' בפער קטן. 'התעוררות' זכתה בשבעה מנדטים והיתה הסיעה הגדולה ביותר במועצה, אבל לאורך ארבע השנים האחרונות היא חוותה מריבות ומחלוקות רבות. לאחר שימית יואלי־אלה ואבישי כהן פרשו נותרה הסיעה עם חמישה מנדטים ועם יכולת השפעה קטנה מאוד, לנוכח הקואליציה החזקה של ראש העירייה עם הסיעות החרדיות.
3 צפייה בגלריה
שוורץ. בסיעה חוששים מחביליו
שוורץ. בסיעה חוששים מחביליו
שוורץ. בסיעה חוששים מחביליו
(צילום: יואב דודקביץ')

"להמשיך את דרכו של עופר"

שוורץ הצהיר השבוע: ״ב-6 השנים האחרונות אני מושקע כל כולי בעשייה בהתעוררות. לאורך כל הדרך, לא הורדתי את הרגל מהגז ולו לרגע אחד, כי אני מאמין שהתעוררות חשובה לירושלים, וירושלים היא הדבר הכי יקר לי בעולם. צברתי נסיון פוליטי ומקצועי, ואני מאמין שבעת הזו, יחד עם פעילי ופעילות התעוררות, יש בכוחי להוביל את התנועה להתחדשות שהיא זקוקה לה, למען ירושלים, ולהמשיך את דרכו של עופר".

3 צפייה בגלריה
עינב בר כהן
עינב בר כהן
עינב בר כהן
(צילום: יואב דודקביץ')

גורם ב'התעוררות' אמר: "החשש הוא שבמידה שלא יהיה מועמד לראשות העירייה מי שיציג את עצמו כמועמד מהגוש הפלורליסטי הוא יוסי חביליו, שיכול במקרה כזה להתחזק על חשבון 'התעוררות'".
פורסם לראשונה: 14:58, 30.10.22