כרוניקה של טעויות בחקירה? פרטים חדשים שהגיעו לידי mynet מעלים שאלות באשר להתנהלות המשטרה בזירה ובימים שלאחר הרצחה של רחל שפירא ז״ל בידי בעלה גיא, כך על פי החשד. היום (חמישי) הותר לפרסום המקרה לאחר שבועות שריחף מעליו צו איסור פרסום.
2 צפייה בגלריה
ביתם של בני הזוג שפירא
ביתם של בני הזוג שפירא
ביתם של בני הזוג שפירא
(צילום: לירן תמרי)
ב-19 בספטמבר 2021 הוזעקו צוותי משטרה לדירת בני הזוג שפירא במעלה אדומים בעקבות קריאה של בעלה, גיא לפיה מצא את אשתו בחדר האמבטיה לאחר שלדבריו שמה יד בנפשה. במכון לרפואה משפטית שללו כל אפשרות כי מדובר ב״אירוע אובדני״ כפי שצייר בעלה גיא. כמו כן לא נמצא כל מכתב התאבדות שהשאירה. ל-mynet ירושלים נודע כי בזירה הבעל נשמע אומר לילדו החורג באופן קר רוח ״זהו, אין לך אמא״ כאשר שוטר אחר הבחין כי על ידיו של הבעל שריטות. למרות שכבר בשלבים הראשונים עלו סימני שאלה, קצין בכיר במחוז ש״י החליט לא לעכב את הבעל לתחנת המשטרה - למרות העדכונים של השוטרים בשטח.
עוד נודע כי פאראמדיק מגן דוד אדום הצביע כי המנוחה מתה ככל הנראה מ״טביעה״ בחדר האמבטיה ולא מדימום בחתך שאותר על זרועה, אך גם פרט זה לא העלה את חשדם של קציני המשטרה. לבסוף, כמקובל באירועים מסוג זה, הגופה הועברה למכון לרפואה משפטית. באותו זמן, במשטרת מחוז ש״י הוחלט לא להחרים את נשקו האישי של הבעל, המוחזק ברישיון למרות סימני השאלה הרבים שעלו.
2 צפייה בגלריה
נרצחת, רוצח
נרצחת, רוצח
רחל שפירא ז״ל והחשוד ברצח, גיא
(צילום מהאלבום המשפחתי)
במכון לרפואה משפטית כעבור יממה הצביעו כי סיבת המוות היא ככל הנראה בעקבות מעשה פלילי. גורם במערכת אכיפת החוק מספר בשיחה עם mynet כי החוקרים החליטו להתקשר לבעל גיא שפירא וזימנו אותו לחקירה ״זו התנהלות בלתי נתפסת, כאשר ישנו חשוד ברצח המשטרה עוצרת אותו בהפתעה ולא מזמנת אותו לחקירה בחשד לאירוע פלילי כלכך חמור״ כאשר נודע לשפירא כי הוא עליו להגיע לחקירה, הוא נמלט לאזור הדרום ובמהלך מרדף ירה בעצמו ״אם היה נעצר בהפתעה כמקובל, לא היינו מגיעים למצב שחשוד יורה בעצמו לעיני השוטרים, החשוד נותר באורח נס בחיים״ סיפר אותו גורם. תגובת משטרת ישראל תתפרסם לכשתתקבל.