הישג נדיר לאופוזיציה בכיכר ספרא: לאחר שחוייבה על ידי בית המשפט לדון בתמיכה של הבית הפתוח, וועדת התמיכות המקצועית של עיריית ירושלים המליצה שלא להגדיל את תקציבו של המרכז שהוגדר על ידי השופט כ"גוף ייחודי שאין כדוגמתו בישראל". אלא שחברי סיעת 'התעוררות' הצביעו נגד ההמלצה וברוב נדיר הצליחו לדחות אותה ולהחזיר את הגדלת התקציב לדיונים. אלעד מלכא: "לאוכלוסיית הלהט"ב מגיע תקציב שווה כמו לכל אוכלוסייה אחרת".
3 צפייה בגלריה
הדגלים יישארו למשך 24 שעות
הדגלים יישארו למשך 24 שעות
הדגלים יישארו למשך 24 שעות
(צילום: שלומי כהן ושאטרסטוק)
כאמור, לאחר שבית המשפט המחוזי פסק כי על העירייה לחזור ולדון בבקשה להגדיל את התמיכה לכ-1.2 מיליון שקלים. בתשובה לעתירה הורה לעירייה השופט אלכסנדר רון לקיים דיון בבקשה להגדלת התמיכה.
אלא שהוועדה המקצועית בעירייה אכן התכנסה במהירות על מנת לדון בבקשה מחדש, והחליטה לדחות אותה. "בהתאם לפסק הדין, מתבקשת הוועדה לקיים דיון ענייני בבקשת עמותת הבית הפתוח" נכתב בסדר היום של הישיבה, "לאחר בדיקת נתוני העבר ובקשות התמיכה שעברו, הוועדה מצאה שהתמיכה שניתנה לאורך השנים לבית הפתוח ראויה וסבירה" ובכך בעצם קבעה כי דין בקשת העמותה להידחות.
3 צפייה בגלריה
התעוררות. הישג נדיר
התעוררות. הישג נדיר
התעוררות. הישג נדיר
(צילום: לירן תמרי)
אלא שכאשר הגיעה ההמלצה לסדר היום של הוועדה הפוליטית בעירייה, באופן נדיר היא נדחתה לאחר שסיעת האופיזיציה 'התעוררות' השיגה רוב. ההמלצה נפלה בהצעה של 3 מתנגדים (אלעד מלכא, ימית יואלי ולורה ורטון) ותומך אחד (אלישע פלג). חברי המועצה חרדים וכן אריה קינג נמנעו מלהצביע ובכך התאפשר ניצחון האופזיציה. משמעות הדבר היא שהוועדה המקצועית תצטרך לחזור ולדון בהעלאת התקציב של הבית הפתוח, ביודעה שדחייה נוספת של הבקשה עלולה להיתקל שוב ברוב מתנגדים.
3 צפייה בגלריה
אלעד מלכא
אלעד מלכא
אלעד מלכא
(צילום: עמית שאבי)
אלעד מלכא ('התעוררות') אמר בתגובה: "לאוכלוסיית הלהט"ב בעיר מגיע תקציב שווה כמו לכל אוכלוסייה אחרת בעיר. מאז תחילת הקדנציה מנסה הנהלת העיר למנוע אותו ממנו. אנחנו נמשיך לדאוג שירושלים תישאר של כולם"
פורסם לראשונה: 17:00, 22.11.20