בעוד שלושה שבועות בדיוק יגיע אלינו הקיץ באופן רשמי (21 ביוני 2024), ואת האווירה נוכל להרגיש היטב השבוע עם מזג אוויר שרבי שילווה בעומסי חום.
2 צפייה בגלריה
דובים בגן החיות התנכ״י
דובים בגן החיות התנכ״י
דובים בגן החיות התנכ״י מתרעננים ביום קיץ חם
(צילום: דן בלילטי)
מזג אוויר בירושלים
ביום ראשון הטמפרטורות ינועו בין 19 מעלות בלילה ל-33 מעלות צלזיוס ביום. יום שני יהיה היום החם של השבוע עם שיא של 36 מעלות בצהריים, בערב ובלילה יהיה חם עם 25 מעלות. בשלישי ירידה קלה בטמפרטטרות עם 33 מעלות בצהריים. ברביעי הקלה נוספת עם 31 מעלות ביום ו-21 בלילה.


בחודש יוני בירושלים, הטמפרטורות הממוצעות נעות בין 18.2 מעלות צלזיוס בלילה ל-28.4 מעלות צלזיוס ביום. הטמפרטורה הנמוכה ביותר שנמדדה אי פעם בחודש זה הייתה 7.2 מעלות צלזיוס ונרשמה ב-2 ביוני 1900. הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה בחודש יוני הייתה 42.2 מעלות צלזיוס, שנרשמה ב-18 ביוני 1894. האקלים בחודש זה מאופיין בשמיים בהירים וללא גשם, עם לחות ממוצעת של כ-50%. כך על פי נתוני השירות המטארולוגי.

2 צפייה בגלריה
המזרקה בפארק טדי
המזרקה בפארק טדי
המזרקה בפארק טדי
(צילום: אלכס קולומויסקי)

מהשירות המטארולוגי נמסר: ״הקיץ מתקרב בצעדי ענק, ולא רק בישראל. בהודו דווח בימים האחרונים על טמפרטורות קיצוניות הקרובות ל-50 מעלות במספר מקומות. אלה אמנם טמפרטורות חריגות, אך בתקופה זו של השנה תת היבשת ההודית תמיד חמה מאוד, עובדה היוצרת את המונסון ההודי ובהמשך הדרך גם את השלוחה המערבית שלו לאזורנו - האפיק הפרסי שנקרא כך כיוון שהשלוחה של המונסון עוברת דרך המפרץ הפרסי ומתעמקת שם. מערכת זו שולטת. באזורנו בחודשים יוני עד ספטמבר, והיא זו שגורמת לקיץ היציב יחסית שלנו. אז מה צפוי אצלנו בימים הקרובים? אחרי שסוף השבוע יהיה נוח יחסית, בשבוע הבא כבר צפוי להיות חם מהרגיל עד שרבי בעיקר בהרים במיוחד בהרי הצפון ורמת הגולן ובפנים הארץ. בחוף ובשפלה פחות חם בגלל הבריזה, אבל כאמור, הקיץ מתקרב, והלחות כבר מתחילה להיות מורגשת. שימו לב כי בלילות של שבוע הבא יתכנו הגבלות ראות בחוף, בשפלה ובצפון הנגב בגלל החום הלחות הרבה״.