עיריית ירושלים מתכננת להפוך את רחוב אגריפס למדרחוב באופן חלקי — כך נודע ל-mynet ירושלים. התוכנית המדוברת נידונה בשבועות האחרונים בדרגים גבוהים וצפוי לצאת לדרך בטווח הקרוב, בכפוף להליך שיתוף ציבור ועריכת ניסיונות.
2 צפייה בגלריה
רחוב אגריפס
רחוב אגריפס
רחוב אגריפס
(צילום: אדווה חולי)
על פי פרטי התוכנית, נתיב הנסיעה ברחוב היורד לכיוון גן סאקר, ממזרח למערב, ייסגר לתנועה מידי יום חמישי ועד ליום שישי בערב. בשעות אלה הנתיב כולו יוקדש להולכי הרגל ולמבקרי השוק.


גורם בכיר המעורה בפרטים אישר ל-mynet כי אכן נידונה תוכנית שכזו והיא נמצאת בשלבים מתקדמים ותובא בקרוב להליך של שיתוף ציבור. לאחר מכן יערכו מספר ניסיונות שיבחנו את המהלך ואם הם יוגדרו כמוצלחים — המהלך יהפוך לקבוע.
מהעירייה נמסר בתגובה: "באשר לסוגיית סגירת רחוב אגריפס לתנועה והפיכתו למדרחוב, הרי שהיא נבחנת ונמצאת בדיון בימים אלו. ככל שתתקבל החלטה, היא תובא לידיעת הציבור."

2 צפייה בגלריה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
(צילום: דנה בר סימן טוב)

עוד נודע ל-mynet כי זה לא המהלך הדרמטי היחיד שיתחולל באזור במסגרת התוכנית. עוד צפויים שינויים משמעותיים בהסדרי התנועה והחניה בשכונת נחלאות, כך לדברי גורם בעירייה.
רחוב אגריפס בירושלים הוא אחד מהרחובות העמוסים ביותר בעיר. הרחוב, משמש כציר תנועה ראשי וכולל חנויות ומסעדות, מה שהופך אותו למוקד פעילות שוקק חיים. בנוסף, רחוב אגריפס מהווה גשר בין שכונות שונות ומשמש כשער הכניסה המרכזי לשוק מחנה יהודה המפורסם, מה שמוסיף לתנועת הולכי הרגל והמבקרים הרבים הפוקדים את האזור מדי יום.
פורסם לראשונה: 15:19, 28.05.24