1 צפייה בגלריה
מבצע האכיפה. עשרות דו"חות | צילום: דוברות המחוז
מבצע האכיפה. עשרות דו"חות | צילום: דוברות המחוז
מבצע האכיפה. עשרות דו"חות | צילום: דוברות המחוז
נלחמים בנהיגה הפרועה בהרי ירושלים: המשטרה קיימה בסוף השבוע האחרון מבצע אכיפה ממוקד שמטרתו אחת – לנסות לשים סוף לתופעת המרוצים הפרועים בכבישים המובילים לעיר. תושבי הרי ירושלים מכירים את התופעה שחוזרת על עצמה בסופי השבוע כבר תקופה ארוכה: הכבישים הסובבים את יישובי האזור הופכים למגרש משחקים של מי שמנצלים את תוואי השטח ואתואת הדרכים הריקות יחסית על מנת להתחרות ביניהם.
מי שהחליטו לשים סוף לתופעה הם אנשי אגף התנועה במשטרה, שערכו מבצע אכיפה מיוחד שהתרחש בכבישים המובילים מעין כרם ליישובים אבן ספיר, נס הרים וצובה. באגף התנועה מאשרים כי פעילות האכיפה הממוקדת יועדה בעיקרה לטיפול באותה תופעה של תחרויות והשתוללויות בכביש, שמבוצעות במידה רבה בידי רוכבי אופנוע.
ומה היו תוצאות המבצע? בסופו של דבר חולקו כמה עשרות דו"חות, הן לנהגים והן לרוכבי אופנוע. העבירות המרכזיות שהתגלו היו חציית קו הפרדה רצוף, עקיפה בדרך לא פנויה, עקיפות מסוכנות אחרות וכן שימוש בסלולרי בזמן נהיגה. הדו"חות שחולקו בסוף השבוע לא ניתנו רק לנהגים תושבי האזור.
על מה נענשו הנהגים? חציית קו הפרדה רצוף עקיפה בדרך לא פנויה עקיפה מסוכנת שימוש בסלולרי בזמן נהיגה
באגף התנועה מזהירים כי לא מדובר במבצע אכיפה יחיד אלא בחלק מפעילות של אכיפה שמתבצעת באזור בתקופה האחרונה ותמשיך להתבצע - בדגש על סופי שבוע. עוד מציינים שם כי פעולות האכיפה בכבישים אלה מבוצעות באופן גלוי ובאופן סמוי כאחד.
באגף התנועה מזכירים כי מדובר באזור שהתרחשו בו תאונות דרכים רבות, האחרונה שבהן רק בשבת שעברה בשעות הבוקר. מדובר בתאונת דרכים עצמית שבה נהרג רוכב אופנוע בן 46 בכביש מספר 3866 בין מחסיה לנס הרים.