1 צפייה בגלריה
כביש הטבעת המזרחי. צילום: עמית שאבי
כביש הטבעת המזרחי. צילום: עמית שאבי
כביש הטבעת המזרחי. צילום: עמית שאבי
הסוף לפקקים ליד פסגת זאב? חצי שנה אחרי פתיחת כביש הטבעת המזרחי (עוקף פסגת זאב), הורחבו שעות הפעילות.
לאחר מאמצים רבים של עובדי המועצה והעומד בראשה ישראל גנץ, לצד התגייסותו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, החל מה-1 יולי יורחבו שעות הפעילות של כביש הטבעת המזרחי. הכביש יהיה פתוח מראשון עד חמישי למשך כל שעות היממה ובכך הכביש יועבר למתכונת פעילות 24/5.
ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ: "זוהי בשורה משמחת עבור תושבי מטה בנימין, שכעת יוכלו לנסוע בדרך ישירה, בטוחה ועם זמנים קצרים יותר לירושלים ובחזרה. אני מודה לשר גלעד ארדן על התערבותו בנושא, למפקד עוטף ירושלים במשמר הגבול יצחק בריק וכן לשאר העוסקים במלאכה שנתנו יד לשדרוג השירות לתושבי מערב ודרום בנימין. נמשיך לעלות קומה בתחום התחבורה".
בעקבות היעדר תקנים בעמדת הבידוק, הכביש נפתח בששת החודשים הראשונים בין השעות: 5 לפנות בוקר ועד 12 בצהריים.
הכביש היה סגור לתנועה 13 שנה מאז סלילתו, ובינואר 2019 נפתח לבסוף במידה מוגבלת מאוד, לחמש שעות מדי בוקר. בדו"ח שפרסם מבקר המדינה לקראת יום ירושלים סקר את הכשלים שעיכבו את פתיחת הכביש.
כביש 437 נסלל לפני למעלה מעשור בעלות של 150 מיליון שקל ושוקם לאחרונה בתקציב של כשלושים מיליון שקל נוספים. אורכו 3.7 קילומטרים והוא נועד ליצור כניסה חדשה לעיר מצפון, בעיקר עבור יישובי מטה בנימין, ובאותה הזדמנות להקל על הפקקים בפסגת זאב, שהתנועה מההתנחלויות באזור עוברת כיום דרכה.