1 צפייה בגלריה
ג' בדירתה. "אני רוצה להתקדם בחיים" | צילום: שלומי כהן
ג' בדירתה. "אני רוצה להתקדם בחיים" | צילום: שלומי כהן
ג' בדירתה. "אני רוצה להתקדם בחיים" | צילום: שלומי כהן
זוג צעיר מירושלים מבקש להתגרש, אך כבר שנה שהתהליך תקוע. הסיבה: בעמידר לא מחליטים מה יעלה בגורל הדירה המשותפת ובית הדין הרבני אינו יכול להוציא לפועל את הגט לפני החלטה על הרכוש.
ג' בת ה־31, שסובלת משיתוק מוחין, נשואה זה שש שנים לבעלה, בעל מוגבלויות שונות בעצמו. השניים מתגוררים בדירת שלושה חדרים של עמידר בעיר, שהם זכאים לה ביחד ולחוד בשל המגבלות שמהן הם סובלים. בשנה האחרונה פנו בני הזוג אל בית הדין הרבני והודיעו להם כי ברצונם להתגרש.
בבית הדין קיבלו את הבקשה והחלו בתהליך, אך נתקלו בבעיה כשהגיעו לחלוקת הדירה שבה הם מתגוררים, שכן זו דירה בבעלות עמידר. בני הזוג הפרודים פנו אל החברה בבקשה לקבל החלטה בעניינם, שהרי שניהם זכאים לדיור.
התקווה היתה שיימצא לכל אחד מהם דיור חלופי או שאחד מהם יקבל בזמן הזה סיוע בשכר דירה עד למציאת מגורי קבע. אולם כבר שנה שבעמידר ובמשרד השיכון, לטענתה של ג', דנים בנושא במסגרת ועדות שונות. סיוע בשכר דירה לא אושר, למרבה האירוניה, מאחר שהוא לא ניתן לזוגות נשואים.
בני הזוג הפרודים עברו להתגורר בחדרים נפרדים באותו הבית, מה שהוביל להוצאתה מהדירה של המטפלת הצמודה של ג', שג' נזקקת לה לאורך כל שעות היממה וכעת היא פוגשת בה לעשר שעות בלבד. "אני בחורה צעירה ואני רוצה להתקדם בחיים", אומרת השבוע ג'. "בעמידר אמרו לי שזה יכול לקחת כמה שנים. כל בן אדם שני במדינה מתגרש, למה אני לא יכולה?"
משרד הבינוי והשיכון וחברת עמידר: "אנו מלווים את המקרה. הבקשה הועברה לדיון במשרד השיכון ואנו נעדכן בהחלטה בהקדם. נציין כי משרד הבינוי והשיכון פועל במטרה לזרז ככל האפשר את דיון הוועדה בנושא".