4 צפייה בגלריה
יעל סדן ז״ל (מימין) ואלה אור ז״ל
יעל סדן ז״ל (מימין) ואלה אור ז״ל
יעל סדן ז״ל (מימין) ואלה אור ז״ל
אבל גדול פקד את ירושלים הבוקר (ו') לאחר שאמש הותר לפרסום כי יעל סדן ז״ל, מעיין ברהום ז"ל ואלה אור ז״ל הן ההרוגות מירושלים והסביבה מבין עשרת הצעירים והצעירות שנספו בנחל צפית.
סדן ז"ל שהיתה בוועדת גיוס של המכינה בני ציון שבתל אביב, בוגרת תיכון אומנויות פרסמה ביום רביעי האחרון, יום לפני שיצאו הצעירים לנחל, תמונה בחשבון האינטסגרם שלה ובה היא משתפת את חבריה בארוחת הערב שנערכה ב"מכלאות הגמלים" בשטח בדרום, מה שהסתבר כארוחת הערב האחרונה של הצעירים. תושבי ירושלים ומעלה אדומים כתבו דברי צער וניחומים ברשתות החברתיות במהלך הלילה.
4 צפייה בגלריה
הסטורי האחרון של סדן ז"ל. צילום: מהאינסטגרם
הסטורי האחרון של סדן ז"ל. צילום: מהאינסטגרם
הסטורי האחרון של סדן ז"ל. צילום: מהאינסטגרם
יעל סדן ז"ל, תלמידת בית ספר אומנויות היא בתו של קובי סדן בכיר בעירייה ולפני כשנה סיימה את לימודי המחול בביה"ס. ליאן יפה, רכזת מגמת מחול בבית הספר אמנויות סיפרה עליה: "היא היתה מלאה בחוש הומר משובח, היא שיפרה את המצב רוח של כולם, סיימה בהצטיינות יתרה את לימודיה. אני יודעת שהיא חשבה להמשיך קדימה בתחום המחול, פניה תמיד היו קדימה. היינו בקשר אחרי שהיא עזבה".
לפני כחודש סיפרה יפה, כי סדן ז"ל הגיע לבקר בבית הספר והיא היתה נראית מאושרת. בית הספר פתח אמש (ה') את שעריו על מנת שהתלמידים יגיעו וישתפו אותם בתחושותיהם.
4 צפייה בגלריה
בית ספר אומנויות אמש. צילום: לירן תמרי
בית ספר אומנויות אמש. צילום: לירן תמרי
בית ספר אומנויות אמש. צילום: לירן תמרי
מעיין ברהום ז"ל, תלמידת ביה"ס בויאר בבית וגן. מבית הספר נמסר אמש (ה'): "בצער רב אנחנו מודיעים כי מעיין נהרגה היום באסון בנחל צפית. זהו רגע קשה לכולנו. בית הספר פתוח לכל מי שמעוניין להגיע ולכאוב ביחד. צוות שכבת י"ב וההנהלה, יחד עם גורמים נוספים עומדים לרשותכם הערב. מחר בבוקר בית הספר יהיה פתוח שוב, נעדכן אתכם בכל הדרוש. שלא נדע עוד צער".
4 צפייה בגלריה
מעיין ברהום ז"ל
מעיין ברהום ז"ל
מעיין ברהום ז"ל
מנהל בית הספר בו למדה ברהום ז"ל שלח אמש הודעה לכלל התלמידים והבוגרים: "תלמידים מאד מאד יקרים שלי - אני שולח לכם הודעה מתומר. בוגרים יקרים שלנו, אנו המומים וכואבים. נמסר לנו שיעל שלנו היא בין הנספים באסון בערבה. אנו עדיין מעכלים את הבשורה, ואנו כאן בשבילכם".
ההרוגה השלישית היא אלה אור ז"ל, תושבת מעלה אדומים תלמידת ביה"ס אמי"ת בנות בעיר ובתה של שרית אנג'ל אור מנהלת את ביה"ס היסודי נופי הסלע בעיר.
מעיריית מעלה אדומים נמסר: "העיר משתתפת בצערן של משפחות הנערים והנערות שנספו באסון הנורא בדרום, ובכללן משפחתה של אלה אור ז"ל, בתם של יצחק ושרית אור, תושבי מעלה אדומים. אלה ז"ל הייתה תלמידה בביה"ס אמי"ת בנות בעיר. אימה שרית אנג'ל אור מנהלת את ביה"ס היסודי "נופי הסלע". העיר כואבת, המומה, אבלה ומחבקת את המשפחה ומשתפת בצערה. כולנו מחזקים ותומכים במשפחה ושולחים איחולי החלמה מהירה לכל הפצועים. יהי זכרה ברוך".
בעירייה נערכים לסייע לתלמידים ולתלמידות בכיתתה של אור ז"ל. צוותי ייעוץ של בית הספר ואגף החינוך בעירייה יגיעו הבוקר (שישי) וישוחחו עם התלמידות כדי לסייע להן ברגעים הקשים.
ראש העירייה ניר ברקת כתב בחשבון הטווויטר שלו: "העיר ירושלים, תושביה, הנהלת העיר ועובדי העירייה אבלים על הנספים באסון הכבד בערבה. בין תשעת הנספים באסון תלמידת המכינה מירושלים יעל סדן ז"ל בוגרת בית הספר לאומנויות, ביתו של חברנו לעבודה בעירייה קובי סדן, ומעין ברהום תלמידת יב' בתיכון בויאר. יעל, מעיין וחבריהם הם ארץ ישראל היפה והטובה. אנו מחבקים את קובי ואת משפחות סדן וברהום חיבוק חם ומנחם ונושאים תפילה לשלום הפצועים. ‏יהי זכרם ברוך".
ממינהל החינוך בעירייה נמסר: "אנו מרכינים ראש ומבכים על מותן של שתיים מתלמידותינו, מעיין ברהום מביה"ס בויאר ויעל סדן מהתיכון לאומנויות, שנהרגו באסון הנורא שאירע היום בדרום. אין מילים לתאר את העצב והאובדן. מינהל החינוך מחבק את המשפחות, את קהילות בית הספר, התלמידים והצוותים. יהי זכרן ברוך".
לאחר שעות של חיפושים, אותרה הלילה גופתה של הנערה הנעדרת מהאסון בערבה, אילן בן שלום מראשון לציון, בכך עלה מספר ההרוגים לעשרה. עד כה הותרו לפרסום שמותיהם של שמונה מההרוגים: אלה אור ממעלה אדומים, יעל סדן מירושלים, מעיין ברהום מירושלים, צור אלפי ממזכרת בתיה, שני שמיר משוהם, רומי כהן ממאור, אגם לוי מחרות, וגלי בללי מגבעתיים.
ממשרד החינוך נמסר: "אנו מביעים את צערנו העמוק על האסון הכבד שפקד את מדינת ישראל כולה. בעקבות האסון פעל המשרד לאסוף מידע אודות התלמידים המעורבים כדי לסייע ולתמוך במשפחות ובמוסדות החינוך בהם לומדים התלמידים.
"בתוך כך, נשלחו צוותים של השירות הפסיכולוגי ייעוצי (שפ"י) של המשרד למתן תמיכה וסיוע לתלמידים שחולצו בטיול, ובמקביל הופעלו במחוזות הרלוונטיים צוותים לשעת חירום בבתי הספר. המשרד ישלח מכתב הנחיות מטעם שפ"י לצוותי החינוך ולהורים, בכלל רחבי הארץ, על מנת לסייע להם בהתמודדות עם האירוע. זוהי שעה קשה עבור כולנו, וליבנו עם המשפחות שמתמודדות בשעות אלו עם הבשורות הקשות מנשוא. המשרד ימשיך ללוות את המשפחות ואת בתי הספר ולהעניק להם כל תמיכה נדרשת".