1 צפייה בגלריה
דניאל מוצ'ה. " אני סה"כ רוצה לחזור לדרגות שלי"
דניאל מוצ'ה. " אני סה"כ רוצה לחזור לדרגות שלי"
דניאל מוצ'ה. " אני סה"כ רוצה לחזור לדרגות שלי"
תושבי ירושלים ושכונת גילה בפרט פתחו השבוע (יום ג') בעצומה למען דניאל מוצ'ה, השוטר שנדקר בפיגוע מחוץ לשני בתי הספר בשכונת גילה ונותר נכה, לאחר שפוטר, לטענתו, לפני כשנתיים מהמשטרה והועבר לשרת כאזרח עובד המשטרה, כתוצאה מכך, משכורתו הופחתה ומצבו הכלכלי התדרדר.
מוצ'ה, שהחל את תפקידו בשלהי 1995, פוטר לטענתו לאחר שנאלץ לעבור ניתוחים רבים כתוצאה מהפציעה ובתוך כך נעדר רבות מהמוקד. "אני סה"כ רוצה לחזור לדרגות שלי, לפרנס את המשפחה שלי בכבוד, ללבוש את המדים ולהרגיש גאוות יחידה", אמר מוצ'ה למיינט ירושלים.
על העצומה ששמה 'מחזירים את השוטר מציל הילדים לשרות המשטרה' חתמו בתוך מספר שעות עשרות מתושבי העיר והחלו בשיתופים ברשת החברתית. תושבי העיר דורשים מהשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשייך להחזיר את מוצ'ה לשורות משטרת ישראל. "לא נשקוט עד אשר דניאל יחזור לשרות במשטרת ישראל ויפרנס את משפחתו בכבוד", כך כתבו. סימון בן סימון תושבת השכונה: "אם מפקירים את מי ששמר על הילדים שלנו איפה זה שם אותנו מבחינה אנושית?".
עופר איובי, יו"ר המינהל הקהילתי בגילה גם תומך במוצ'ה אמר: "מוצ'ה ראוי להערכה ולהערצה, הוא פשוט גיבור. הוא נטרל בגופו את המפגע שבא לפגוע בילדי בתי הספר בגילה. לא ייתכן שהוא יגן על ילדים והמשטרה תזרוק אותו. הילד שלי היה בן 10 כשצפה במחזה הזה, היום הוא חייל בגבעתי. איזה מסר זה עבורו אם המשטרה מתייחסת ככה לשוטר נכה שלה. פניתי לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן בבקשה שיטפל בכך".
מוצ'ה ביקש להודות לתושבי גילה והוסיף: "המוסד שהיה אמור לחבק פשוט זורק אותי".
כזכור, לפני כתשע שנים, בחודש אוקטובר 2008, הגיע המחבל מוחמד אלבדן סמוך לבית הספר תל"י גילה, רצח קשיש תושבי העיר וניסה לרצוח את דניאל מוצ'ה ותושבים אחרים באמצעות הסכין שברשותו. דניאל נפגע באורח בינוני בפלג גופו העליון והפך לנכה. לאחר הפיגוע עבד מוצ'ה במוקד 100 של המשטרה וזכה להצלחה בתפקידו.
ממשטרת ישראל נמסר: "שוטר בגמלאות דניאל מוצה שירת במשטרת ישראל בין השנים 1995-2015. במהלך שירותו נפצע באירוע מבצעי ונוכח מצבו, בחלוף כ-7 שנים מפציעתו, פרש מהשירות בתאריך 1.6.2015 והוא גמלאי של משטרת ישראל, על כל הזכויות הנלוות לכך, לרבות קבלת גמלה. לאור הנסיבות המיוחדות והכרת התודה וההערכה של משטרת ישראל לפועלו, נמצא לדניאל תפקיד ההולם את מגבלותיו, במעמד אזרח. משטרת ישראל דאגה לשיבוצו בתפקיד חדש, בהלימה לכושרו התעסוקתי מתוך רצון לאפשר המשך השתלבותו במסגרת המשטרה.
"בתפקיד זה הוא משתכר בנוסף על הכנסתו כגמלאי. מפאת צנעת הפרט לא נוכל להתייחס לגובה התשלום שהוא מקבל ממ״י, אך נציין כי הוא עולה על השכר הממוצע במשק. נוסף על כך, ידוע לנו כי השוטר מוכר ע״י משרד הבטחון עקב פציעתו (בהקשר זה) ניתן לפנות למשרד הבטחון לקבלת פרטי הגמלה וההטבות הנוספות הניתנות לו על ידם.
"בניגוד לנאמר, אין אישור רפואי להעסקתו כשוטר מן המניין בשל מגבלותיו ועם זאת נציין כי ככל שמצבו הרפואי של דניאל יאפשר בעתיד חזרתו לשירות כשוטר, נבחן זאת בחפץ לב. אנו מאחלים לדניאל בריאות והמשך עשיה פורה ונמשיך לעמוד לצידו על מנת לסייע לו להגיע לשיקום מלא ככל הניתן".