"יהודי מסריח, יהודי בן זונה": פרקליטות מחוז ירושלים הגישה אתמול (ראשון) כתב אישום נגד תוופיק עותמאן, תושב סילוואן לאחר שבתחילת החודש תקף מספר יהודים בפארק המסילה. עותמאן, שמואשם בעבירות של תקיפה הגורמת חבלה ממשית מתוך מניע גזעני, פעל יחד עם מספר אנשים נוספים. המקרה המתואר בכתב האישום מצטרף לשורה של מעשי ונדליזם ואלימות שהתרחשו בשנה האחרונה בפארק, המחבר בין מספר שכונות ערביות ויהודיות וכך הפך באופן טבעי למוקד חיכוך בין שתי האוכלוסיות. אחד מהאירועים הבולטים ביותר התרחשו באוקטובר 2020 אז הציתו אלמונים את הסיפריה הציבורית המוצבת ברחוב.
2 צפייה בגלריה
פארק המסילה
פארק המסילה
פארק המסילה
(צילום: רועי אלמן)
על פי כתב האישום, ביום 6.7.21, סמוך לשעה 4 לפנות בוקר צעד עותמאן על מסילת הרכבת ב"פארק המסילה" כאשר לפתי ללא סיבה בעט בעוצמה ברכבה של תושבת המקום וגרם נזק למראות הרכב. מספר דקות לאחר מכן, פנה עותמאן לרץ שעבר במקום "בשעה 04:10 לערך רץ ש' בפארק המסילה כשהוא מרכיב אוזניות ושקל בקול שיר בעברית. שכחלף ש' על פני הנאשם וחבריו, בעט הנאשם בעוצמה בכתפו והכל מתוך מניע של גזענות. ש' עצר ושאל מדוע הוא תקף אותו, והנאשם אמר ״אנחנו נחסל אותך, יהודי מסריח, יהודי בן זונה".
2 צפייה בגלריה
ספריית רחוב בפארק המסילה
ספריית רחוב בפארק המסילה
הספריה המשופצת בפארק המסילה
(צילום: רועי אלמן)
פארק המסילה - כרוניקה של אלימות:
עוד באותו לילה, בפינת הרחובות דרך בית לחם והרכבת זיהה עותמאן רץ נוסף שחבש כיפה לראשו אז "הניף הנאשם רגלו לעבר הקורבן וניסה לבעוט בו, אך לא פגע בו, הכול מתוך מניע של גזענות". בפרקליטות מבקשים לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים "המסוכנות בעניינו של המשיב מתגברת לאור כך שהמשיב הורשע בעבר בעבירה של ייצור נשק וניסיון הצתה (יידוי בקבוקי תבערה לעבר בית של יהודים) בגינה ריצה עונש מאסר״.
פורסם לראשונה: 02:00, 26.07.21