שב"כ יחשוף נתונים כלכליים המשולמים על ידו למשתפי פעולה עם ישראל – כך קבע בית המשפט המחוזי בפסיקה חריגה.
1 צפייה בגלריה
ראש השב"כ החדש רונן בר. החלטה קשה
ראש השב"כ החדש רונן בר. החלטה קשה
ראש השב"כ החדש רונן בר. החלטה קשה
(צילום: יאיר שגיא)

התיק יוצא לאור

מתברר כי תושב השטחים הגיש תביעה נגד הרשות הפלסטינית, שבה הוא דורש להעניק לו פיצוי לאחר שלטענתו הוא נכלא ועונה בטענה ששיתף פעולה עם ישראל וסייע בסיכול פעולות טרור. בתגובה ביקשה הרשות מבית המשפט להורות לשב"כ לחשוף את תיקו האישי של התובע, הכולל חוות דעת רפואיות וגם "תיעוד ורישומים על אודות פעילותיו ועיסוקיו בשב"כ". בבקשה נטען כי הם רוצים לנכות מסכום הנזק שלכאורה נגרם לתובע את הסכומים ששולמו לו על ידי ישראל.
בשב"כ טענו בתגובה כי מדובר במידע שעליו חל חיסיון מוחלט ולבית המשפט אין אפילו שיקול דעת כדי להחליט בנושא. השופטת מרים אילני חשבה אחרת וקבעה כי בפרסום היקף התשלומים שמקבלים משת"פים עבור "שכר דירה או הוצאות רפואיות אין כדי לחשוף שיטות פעולה של השב"כ או את אופיים של המגויסים, ומנגד יש בכך כדי לסייע בחקר האמת". השופטת גם העירה כי בשירות הביטחון טענו שחשיפת נתונים אלה תפגע בביטחון המדינה, אך לא נימקו זאת.
מצד שני, בהחלטה נקבע כי יש לדחות את הבקשה לחשיפת תיקו האישי של התובע. השופטת כתבה: "באיזון שבין האינטרס שבחקר האמת במקרה דנן ובין ביטחון המדינה אני סבורה כי בכל הנוגע לזיהוי מקורות המידע ודרכי הפעולה של משתפי פעולה עם ישראל גובר האינטרס של ביטחון המדינה. לכן יש לדחות את בקשת הנתבעת לקבלת מלוא תיקיו של התובע במשרד ראש הממשלה".
השופטת אילני ציינה כי בין מה שלא ניתן יהיה לחשוף, יהיו גם ממצאי בדיקות רפואיות, חוות דעת רפואיות שעמדו בפני השב"כ או כל ועדה אחרת, ופירוט תשלומים וטובות הנאה ששולמו.