נשמע מפחיד: ילד בן 12 סבל במשך מספר שבועות מכאב באוזן בגלל גוף זר שהגיע לשם בצורה חריגה במיוחד. מתברר שהצעיר, תושב בית שמש, סבל מהבעיה במשך למעלה מחודש, אולם מאחר שהכאב פסק מעצמו בני המשפחה לא ייחסו לכך חשיבות.
1 צפייה בגלריה
התג שגרם לכאבים."יכול לגרום לזיהום משני"
התג שגרם לכאבים."יכול לגרום לזיהום משני"
התג שגרם לכאבים."יכול לגרום לזיהום משני"
(צילום: 'כללית')
כאשר הכאב התחדש הביא לאחרונה אביו של הילד את בנו למרפאת ה'כללית' בעיר מגוריו. במרפאה גילה ד"ר גיל בן עטר כי בתוך האוזן מסתתר גוף זר. בעדינות ובסבלנות הוא חילץ מתוך תעלת השמע תגית פלסטיק שהיא למעשה טיקט של חולצה. התגית הייתה באורך של 10 מ"מ, ואליה היה צמוד חוט באורך של 15 מ"מ.
אצל ילדים קטנים יש תופעה של החדרת חפצים זרים לתוך האוזן והאף, אך מכיוון שמדובר בילד גדול הרופא תחקר את המשפחה. התברר כי בעקבות לבישה של חולצה חדשה ניתק תג הפסלטיק שהיה מחובר אליה ובצורה יוצאת דופן התעופף אל תוך האוזן. הילד שהתרגש מהחולצה לא הרגיש בכך, עד שסביב החפץ הזר נוצרה דלקת שגרמה לכאב ולהפרשת נוזלים.
ד"ר בן עטר: "אני מאוד שמח שיכולתי לעזור לצעיר שסבל מכאבים ומהפרשות במשך תקופה. הנער קיבל טיפול באנטיביוטיקה ואני מחכה לראות אותו בביקורת".
ד"ר טלי לנדאו זמר, רכזת תחום אף אוזן גרון ב'כללית' מחוז ירושלים: "גופים זרים באף ובאוזן הם תופעה שאינה נדירה בילדים. זה יכול להיות חלקיקי מזון, כגון אורז ולחם ווחלקיקי צעצועים, כמו לגו וחרוזים. בדרך כלל הילדים אינם מדווחים על כך ושוכחים שזה קרה. גוף זר גורם להפרעה בשמיעה, כאב, ויכול לגרום לזיהום משני, שמתבטא בהפרשה מוגלתית חד־צדדית וממושכת. אם ההורים מבחינים באחד התסמינים, אני ממליצה לפנות לרופא המטפל, ובמידת הצורך לרופא אף אוזן גרון, שברשותו מכשור רפואי נוסף להוצאת גוף זר".