לאחר הפרסום ב-mynet ירושלים שחשף התנהלות קשה של משטרת ירושלים ושב"ס בדבר החזקת עצורים בתחנות המשטרה ללא תנאים בסיסים בעקבות מצוקת כליאה, הבוקר (ה') שיגרה האגודה לזכויות האזרח מכתב בהול ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גליה בהרב מיארה ולשר לביטחון הפנים, ח"כ עמר בר-לב בבקשה לפעול לאלתר לשיפור תנאי החזקתם.

2 צפייה בגלריה
תאי המעצר בתחנת המשטרה
תאי המעצר בתחנת המשטרה
תאי המעצר בתחנת המשטרה
(צילום: פרטי)

במכתב שנכתב על ידי עו"ד אן סוצ'יו נכתב: "הריני לפנות אליכם בדחיפות בעניין החזקת עצורים בתנאי כליאה מחפירים ובלתי חוקתיים בתחנות משטרה, כפי שעולה מדיווחים רבים של עצורים ומהחלטות של בתי משפט בחודשים האחרונים. הלנת עצורים על הרצפה, בתאים צפופים ביותר וללא גישה רציפה לשירותים מפרים את זכויות היסוד הבסיסיות ביותר של העצורים ומחייבים את מעורבותכם הדחופה. וודאי שלא ניתן לפתור את מצוקת מקומות הכליאה לעצורים במתקני שב"ס באמצעות הלנת עצורים בתאי המתנה בתחנות המשטרה תוך הפרה גסה כל כך של זכויות היסוד שלהם".
קראו גם:
עוד צוין: "המציאות המתוארת לעיל פוגעת באופן חמור ביותר בזכויות היסוד הבסיסיות ביותר של עצורים שטרם הוגש נגדם כתב אישום – זכותם לכבוד, לבריאות ולפרטיות. תנאים אלה מבזים ומשפילים את העצורים והם פוגעים גם בזכותם של העצורים להליך הוגן, שכן הם נחקרים ומובאים להארכת מעצר לאחר שהוחזקו בתנאים בלתי אנושיים וללא שינה".

2 צפייה בגלריה
מגרש הרוסים
מגרש הרוסים
מגרש הרוסים
(צילום: אדווה חולי)

כזכור, השבוע פרסמנו ב-mynet ירושלים כי שופטי המעצרים בבתי המשפט בעיר מתחו ביקורת קשה על אופן החזקת תנאי העצורים בתחנות המשטרה. בין היתר הם נעצרים למשך שעות ללא תנאים בתא מברזל, ללא מיטה וללא שירותים. כעת המקרים יובאו לידיעתו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן.
משב"ס נמסר אז בתגובה: "שב"ס עושה כל מאמץ ונותן מענה כליאתי בבתי מעצר בהם ניתן לקלוט עצורים. יחד עם זאת, כפי ששב"ס חוזר ומתריע הארגון נמצא במשבר כליאה אמיתי וכתוצאה מכך ונוכח פסיקת בית המשפט העליון בבג"ץ שטח המחיה, שב"ס נאלץ להודיע לעיתים על סגירת בתי מעצר".