מכה לחיי התרבות בירושלים: בית הקולנוע סמדר, הוותיק ביותר בירושלים ייסגר בתוך חצי שנה, כך נודע ל-mynet. רשת בתי הקולנוע לב המפעילה את המקום בעשורים האחרונים הודיעה לבעלי הנכס אותו הם שוכרים במושבה הגרמנית, כי בכוונתה לעזוב את ירושלים בשל הפסדים מתמשכים. בכך הרשת מנצלת סעיף בחוזה השכירות שמאפשר לה לצאת מההתחייבות של השכרת הנכס בהתראה של כחצי שנה מראש. החוזה המקורי היה אמור להסתיים רק בעוד 4 שנים.
2 צפייה בגלריה
קולנוע לב סמדר
קולנוע לב סמדר
קולנוע לב סמדר
(צילום: שלומי כהן)
כזכור, לפני מספר חודשים הודיעו בעלי הנכס כי הם פועלים למכור את כל המתחם יחד עם בית הקולנוע ולצידו מלונית קטנה כמתחם אחד או כיחידות נפרדות. אולם עד כה טרם נמצא קונה לנכס, למרות שהיו מספר גופים ויזמים שגילו עניין במתחם. עכשיו לנוכח הודעת רשת לב סמדר יחפשו בעלי הנכס גם אופציה של שוכרים למתחם.

קראו גם:

מבעלי הנכס נמסר: "קיבלנו בצער את הודעת השוכרים. אנו ממשיכים לפעול למציאת רוכש למתחם ומקביל נבחן עכשיו גם הצעות להשכרת אולם הקולנוע לאחר שזה יפונה".

2 צפייה בגלריה
מותר עד שלושת רבעי תפוסה. קולנוע סמדר
מותר עד שלושת רבעי תפוסה. קולנוע סמדר
קולנוע סמדר
(צילום: בשמת איבי)

מבנה קולנוע סמדר, או בשמו הקודם - אוריינט - ממוקם ברחוב לויד ג'ורג' 4 במושבה הגרמנית, והוקם באמצע שנות ה- 20 של המאה הקודמת. בשנים 1940-1947 הופעל בית הקולנוע על ידי ערבי-נוצרי ששינה את שמו לקולנוע ריג'נסי. בתום מלחמת העצמאות קיבלו לידיהם ארבעה חיילים משוחררים, ביניהם אריה צ'צ'יק, את ניהול בית הקולנוע.
את שמו – סמדר – קיבל הקולנוע בתחרות בין קוראי עיתון בשנת 1949. בשנת 1950 קנה צ'צ'יק את חלקם של שותפיו ועד לימים אלה מנהלת משפחתו את בית הקולנוע. בשנת 1996 רשת 'סרטי שני' שוכרת את הקלונוע ומשנה את שם המקום ל'לב סמדר'. בשנת 2009 ריחפה מעל המוסד סכנת סגירה אך אלפי תושבים שהתגייסו למאבק הצליחו להצילו.