פרסום ראשון: אחרי שנים, בעלי הנכס בו פועל קולנוע סמדר ההיסטורי במושבה הגרמנית מציעים את המקום למכירה. המחיר המבוקש הוא 43 מיליון שקל פלוס מע"מ, לכל המתחם ברחוב לויד ג'ורג'.
2 צפייה בגלריה
קולנוע לב סמדר
קולנוע לב סמדר
קולנוע סמדר. מוסד ירושלמי
(צילום: שלומי כהן)
הקולנוע מוצע למכירה כחלק מקומפלקס שלם הכולל את שטח המסעדה ובית הקפה הצמודים לבית הקולנוע עצמו וכן מלונית סמדר, הממוקמת במבנה הסמוך ובו 23 חדרי אירוח. יחד עם זאת, המסעדה שפעלה במקום בניצוחו של השף ניר לוי מקבוצת טלביה, נסגרה כבר לפני מספר חודשים ובמקומה מנסים למצוא כעת שף חדש שייקח על עצמו את ניהול המקום.
מבנה קולנוע סמדר, או בשמו הקודם - אוריינט - ממוקם ברחוב לויד ג'ורג' 4 במושבה הגרמנית, והוקם באמצע שנות ה- 20 של המאה הקודמת. בשנים 1940-1947 הופעל בית הקולנוע על ידי ערבי-נוצרי ששינה את שמו לקולנוע ריג'נסי. בתום מלחמת העצמאות קיבלו לידיהם ארבעה חיילים משוחררים, ביניהם אריה צ'צ'יק, את ניהול בית הקולנוע. את שמו – סמדר – קיבל הקולנוע בתחרות בין קוראי עיתון בשנת 1949. בשנת 1950 קנה צ'צ'יק את חלקם של שותפיו ועד לימים אלה מנהלת משפחתו את בית הקולנוע.
2 צפייה בגלריה
מותר עד שלושת רבעי תפוסה. קולנוע סמדר
מותר עד שלושת רבעי תפוסה. קולנוע סמדר
מותר עד שלושת רבעי תפוסה. קולנוע סמדר
(צילום: בשמת איבי)

מפעילי המלונית עתידים לסיים את ההתקשרות ב-30 ביוני, אז המלון צפוי להיסגר. בית הקולנוע נמצא תחת ניהול רשת בתי הקולנוע של "לב", שם ימשיכו להפעיל את הקולנוע גם בסופי שבוע. כמו כן, כמדי שנה, הקולנוע לוקח חלק באירוח סרטי פסטיבל הסרטים הבינלאומי של הסינמטק.

קראו גם:

הקולנוע עבר שיפוצים ושינויים רבים במהלך השנים פועל עוד מתקופת המנדט הבריטי והפך למוסד תרבות ירושלמי בו נערכו גם הרצאות וחוגים שונים, ערבי תרבות והפקות שונות לצד הקרנת הסרטים. בשנת 2009 עלתה מכירתו של הקולנוע לסדר היום, מה שעורר גל התנגדות עז ברחבי ירושלים, כאשר רבים מאוהבי המקום סירבו לאפשר את סגירתו. כחלק מניסיון זה אף פורסמה עצומה שקראה לכל מי שהקולנוע יקר לליבו להצטרף לקבוצת רכישה שתרכוש את המבנה ותמשיך להפעיל את הקולנוע, בית הקפה והמלונית. לצורך הרכישה התבקשו המצטרפים להשקיע סכום של בין 3,000 ל-5,000 שקל ולקבל בתמורה את חלקם היחסי במתחם.