מחכים לרכבת שלא באה. כידוע היטב לתושבי נווה יעקב, הפעלת המקטע הסופי של הקו האדום של הרכבת הקלה לכיוון צפון מתעכבת וצפויה להתחיל מתישהו בחודשים הקרובים. נזכיר כי בתחילת השנה הובטח לירושלמים על ידי לא אחר מראש העירייה משה ליאון, בכבודו ובקולו, כי הרכבת תחל את פעילותה בחודש מאי (לפני חודשיים וחצי). בינתיים מתברר כי הרמזורים החדשים שהוצבו בצומת יקותיאל אדם ומאיר גרשון כבר החלו לעבוד, אף שעדיין אין בהם צורך.
2 צפייה בגלריה
הנהגים נמרחים. הרמזורים בצומת יקותיאל אדם
הנהגים נמרחים. הרמזורים בצומת יקותיאל אדם
הנהגים נמרחים. הרמזורים בצומת יקותיאל אדם
(צילום: פרטי)

הנהגים הנקלעים לצומת מופתעים מהרימזור החדש. לטענת רבים מהם, לא התריעו או עדכנו את הציבור על אודותיו ואין תמרור שמורה על הרמזור החדש. העצבים רק הולכים וגדלים כשהם מבינים כי בהתחלף האור ברמזור לאדום הם עומדים וממתינים לחינם וכי בינתיים, לפחות בשבועות הקרובים, אף רכבת לא מתוכננת לחצות את הצומת.
סגנית ראש העירייה לשעבר יעל ענתבי, תושבת פסגת זאב בעצמה, קיבלה לא מעט תלונות והיא לא מבינה מדוע הקדימו להפעיל את הרמזורים. היא אומרת כי מעבר לטרחה לבטלה בגין ההמתנה מדובר במפגע בטיחותי, וכבר היו במקום מספר 'כמעט תאונות' שהתרחשו בזמן הקצר יחסית שהרמזורים פועלים על אוטומט. לדבריה (בניגוד לטענת העירייה - ראו תגובה), הרמזור נועד למעבר לתחנת אוטובוסים אחרי שיפעילו את הארכת הקו, אבל זה עוד בפסגת זאב. הרכבת עושה נסיעות מבחן בקטע החדש בלבד.

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
יעל ענתבי
יעל ענתבי
יעל ענתבי
( צילום: רפי קוץ)

"לפני כחמש שנים התקינו רמזורים ביציאה ממתחם תחנת הרכבת", הסבירה ענתבי, "במטרה לאפשר לאוטובוסים לצאת משם בבטחה. אך מכיוון שלא נקבע מועד להפעלת האוטובוסים דרשתי להפסיק את פעולתם, וכך היה. אלא שלפני שבועיים הפעילו אותם באמתלה של ניסוי, ושוב ללא תאריך משוער להפעלת אוטובוסים הצפויים להגיע למתחם. בפועל זה אומר שהנהגים נאלצים להמתין לשווא לרמזור שאין כל סיבה להפעלתו, וכך גם מתארך פקק התנועה בכניסה לפסגת זאב מזרח".
מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר ברמזורים שהוצבו במקום מאז הפעלת הרכבת הקלה בשנת 2011. הפעלת הרמזור המדובר, כמו גם מערכות נוספות, מבוצעת כחלק מנסיעות המבחן על ציר הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה".