כנראה שגם להם נמאס: אחרי מחאות התושבים, ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל וראש המועצה מטה בנימין, ישראל גנץ, שלחו לאחרונה מכתב בהול לשרת התחבורה מירי רגב ובו הם דורשים להפסיק את ההתקשרות עם חברת 'אלקטרה אפיקים' ולהחליפה בחברה אחרת.
5 צפייה בגלריה
אוטובוס חברת אלקטרה
אוטובוס חברת אלקטרה
אוטובוס של חברת אלקטרה
(צילום: יואב דודקביץ')


גנץ: "לא נוכל להשלים עם שירות נחות וירוד כזה"


גנץ כתב: "לאחר חודשים של מחסור ביציאת קווים וביטול אחוז גבוה מאוד של נסיעות מידי יום, נכנסנו לתהליך מול הנהלת החברה. בכירי החברה ומנכ"ל וכן בכירי משרד תהחוברה בהם האחראי על התח"צ ועל הבקרה הגיעו למועצה, ראו את המספרים של שירות החברה, שמעו את נציגי התושבים והבטיחו לעשות ככל יכולתם כדי לשפר. כפי שאמרתי למנהל החברה, אנו חפצים בשירות הולם בלבד הראוי לכל אזרח בישראל ולא נוכל להשלים עם שירות נחות וירוד כזה – ודאי לא באזור כמו שלנו.

5 צפייה בגלריה
ראש מועצת מטה בנימין, ישראל גנץ
ראש מועצת מטה בנימין, ישראל גנץ
ראש מועצת מטה בנימין, ישראל גנץ
(צילום: שאול גולן)

"ציפינו, רצינו שהדבר יצליח אך יום אחר יום השירות ממשיך להיות בלתי ראוי ולא נסבל. היעדרות קווים פתאומית הפכו לשגרת שמגיעה ל-30 אחוז מהקווים שמובטלים. פירוש דבר הוא אלפי תושבים שסדר יומם משתמש, מפוטרים מעבודתם ועוד. אין צורך להמשיך ולתאר את המחיר הנורא שמשלם התושב הפשוט".

קראו גם:

בסיום הוסיף גנץ: "אני מעלה בפניך את הדרישה לביטול מיידי של זכיינית אלקטרה אפיקים ולהחליפה בחברה אחרת שמחויבת ושיש ביכולתה בכוח ובפועל לספק שירות הולם".

5 צפייה בגלריה
אוטובוס למעלה אדומים, חברת אלקטרה אפיקים
אוטובוס למעלה אדומים, חברת אלקטרה אפיקים
אוטובוס למעלה אדומים בגבעת התחמושת
(צילום: אדווה חולי)

כשריאל: "החברה מפרה את כל ההתחייבויות"


כשריאל כתב במכתבו כי השירות שמספקת החברה בעייתי ביותר: "תושבי העיר סובלים מפגיעה מתמשכת בשירותי התחבורה הציבורית מזה יותר משנתיים, וביתר שאת בחודשים האחרונים. הבעיות והקשיים הגיעו למצב של אי ביצוע המוני של נסיעות, איחורים והשבתות של אוטובוסים במהלך הנסיעה, דבר המהוווה פגיעה קשה בשגרת החיים של משתמשי התחבורה הציבורית בעיר. עיקר הבעיה נובע מהתיישנות חלק גדול מצי האוטובוסים המפעיל את השירות. מתוך 90 אוטובוסים בקווי מעלה אדומים כ-30 הם אוטובוסים חדשים, וה-60 האחרים הם אוטובוסים ישנים, ורק 40 מהם נמצאים כל העת בטיפולים מתמשכים".

5 צפייה בגלריה
בני כשריאל
בני כשריאל
בני כשריאל
(צילום: שלומי כהן )

עוד הוסיף ודרש את התערבותה המיידית של שרת התחבורה וביטול הזיכיון של אלקטרה: "למותר לציין כי החברה מפרה את כל ההתחייבויות וההסכמים שהיא חתומה עליהם מול המשרד ואינה עומדת אפילו ברמה המינימאלית להפעלת תחבורה ציבורית".

5 צפייה בגלריה
תושבי עוטף יוצאים למאבק
תושבי עוטף יוצאים למאבק
המחאה של תושבי עוטף לפני מספר חודשים
(צילום: פרטי)

בחודש אפריל האחרון דיוונו על המחאה של תושבי גוש עציון נגד מפעילת התחבורה הציבורית "אלקטרה אפיקים". לטענתם, מידי יום הם סובלים מאי ביצוע נסיעות בקווי האוטובוס לבית ולעבודה. בעצומה שהפיצו בקבוצות הוואסאפ הם דרשו ממשרד התחבורה תכנון מכרז חדש של הקווים ותגבור נסיעות. גם תושבי ביישובי מטה בנימין – יישוב אדם, עלי, פסגות דיווחו על בעיות בתחבורה הציבורית של חברה זו. הטענות דומות לטענותיהם של תושבי גוש עציון: נהגים שמדלגים על התחנות, מזגנים שבורים ואיחורים. "אי אפשר לדעת האם האוטובוס יגיע", אמרו התושבים שדורשים את התערבות משרד התחבורה.
לאחר פרסום הכתבות ב-mynet ירושלים נערכה בבניין המועצה האזורית של גוש עציון, פגישה בין נציגי היישובים השונים בעוטף ירושלים וראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, לבין מנכ"ל אלקטרה אפיקים הנכנס טל כהן ואנשי צוותו. בפגישה מחו אנשי היישובים נגד היחס המזלזל לטענתם של החברה בציבור הנוסעים כשעיקר הטענות היה הביטול האקראי של נסיעות קבועות בלו"ז ללא התראה מראש או עדכון בזמן אמת.
המנכ"ל הבטיח לנציגים כי נהגים שאינם מתנהגים כראוי יפוטרו וזאת למרות המחסור בהם. בנוסף, בקרוב ייכנסו לשירות עוד קווים ממוגני ירי, וכי עד סוף השנה יתווספו לצי הקווים המדוברים עוד עשרות אוטובוסים.
מאלקטרה אפיקים נמסר בתגובה: "לחברת אלקטרה אפיקים חשובה שביעות הרצון של לקוחותיה ושל הציבור הרחב והיא משקיעה משאבים עצומים בשיפור השירות ותנאי הנסיעה במעלה אדומים ובמועצה האזורית בנימין.   החברה רכשה עשרות אוטובוסים חדשים בהשקעה של עשרות מליוני שקלים.  שחלקם החל לפעול, ובחודש הקרוב יתווספו אוטובוסים מודרניים נוספים לטובת תושבי מעלה אדומים ובנימין.  במהלך השבוע האחרון ניתן היה לחוש  בשיפור המשמעותי במערך הקווים. אלקטרה אפיקים תמשיך לפעול להרחבת מערך הקווים ואיכותם למען רווחת הנוסעים ותמשיך לעמוד בקשר עם הרשויות בכדי לעדכנן בשינויים שמבצעת החברה בתחומן".
תגובות משרד התחבורה תפורסם כשתתקבל.
פורסם לראשונה: 13:00, 21.07.23