3 מחלפים ו-4 מנהרות מתחת להרי ירושלים: בסוף החודש בתאריך ה-31 באוגוסט צפוי להיפתח כביש 16, כביש הכניסה החדש לירושלים, לתנועת כלי רכב לכל אורכו עד ליציאה במחלף בייט לאחר בית החולים שערי צדק. זאת במקום התוכנית המקורית שלפיה רק קטע אחד מהכביש - עד לנחל רבידה ביער ירושלים היה אמור להיפתח. כמו כן, לקראת הפתיחה הולכות ונשלמות ההכנות לפתיחת הכביש שעשוי לשדרג את החיים לכל תושבי ירושלים והסביבה.
3 צפייה בגלריה
כביש 16,
כביש 16,
3 מחלפים ו-4 מנהרות
(צילום: צחי קראוס)

מבשרת תחילה

ראש מועצת מבשרת ציון יורם שמעון, מרגיע ומבטיח כי על פי ההסדר, שהושג בסוף השבוע הכניסה והיציאה לכביש 16 לתושבי מבשרת ציון, תהיה פתוחה באופן קבוע.
"דאגנו לכך שבכל הזמנים הכניסה והיציאה לתושבי מבשרת יישארו פתוחים", אמר יו"ר המועצה ל-mynet ירושלים, "המחסום הקיים בכניסה הדרומית למבשרת דומה למחסומים אחרים המוצבים בכל מיני כניסות לכבישים בינעירוניים, כולל לכביש מספר 1. הוא נשלט בלעדית על ידי נתיבי ישראל וייסגר רק במקרים בטיחותיים. יש שם גם מערכת מצלמות כך שהכל בבקרה ושליטה. יש לנו הבנות בנושא גם עם ות"ל, ולאחר כחצי שנה הנושא ייבחן מחדש בהתאם לנעשה בשטח. בכל מקרה יש גם את המעבר הישן במנהרה מתחת לכביש 1 כגיבוי".
3 צפייה בגלריה
כביש 16,
כביש 16,
כביש 16. ייפתח בקרוב
(צילום: צחי קראוס)

קראו גם:

הרמזור החדש בגבעת שאול

השבוע, ביום ראשון, יחלו עבודות ברחוב פרבשטיין בגבעת שאול ויוצב במקום רמזור חדש לכביש שיתחבר לכביש 16 ולכביש הקיים של יער ירושלים. העבודות צפויות להמשך עד יום חמישי הבא. העבודות צפויות להמשך בכל יום עד שעות הערב המאוחרות אך יסתיימו בכל מקרה לא לאחר חצות.

הפרויקט במספרים

  • 3 מחלפים חדשים
  • 4 מנהרות מתחת להרי ירושלים
  • 7 גשרים ועשרות מעברים תת־קרקעיים
  • 200 אלף מ"ר סלילה
  • 250 אלף מ"ק בטון
  • 1,000 עובדים (כמאה מהם מחו"ל, מומחים במנהור)

המהירות המותרת בכביש 16: 110 קמ"ש

כביש 16 ממחלף מוצא ועד מחלף בייט יהיה באורך של 4.7 קילומטר כולל שתי מערכות של מנהרות וגשרים. מהירות הנסיעה המותרת בכביש תעמוד על 110 קמ"ש. הוא יהיה דו מסלולי לכל אורכו אך כרגע אין בו נתיב נפרד לתחבורה ציבורית. דבר שאמור להתווסף בעתיד.
העבודות בו, על ידי חברת שפיר בשיתוף חברת המינהור האיטלקית ובניהול ופיקוח של חברת 'נתיבי ישראל' , הושלמו שנה לפני התכנון המקורי ועם פתיחתו צפוייה הקלה משמעותית בעומסים בכניסה לעיר.

3 צפייה בגלריה
כביש 16
כביש 16
כביש 16. בקרוב הפתיחה
(צילום: נתיבי ישראל)

יו"ר נתיבי ישראל, יגאל עמדי מסר ל-mynet: "יחד עם זאת כבר היום, עוד לפני הפתיחה, ברור כי החיבור לעיר במחלף בייט בעייתי ויכול ליצור שם פקקים ועומסים. לפיכך מקדמים כבר היום הקמת מערך מינהור משלים שבן השאר יביא לחיבור ישיר מהיציאה של הכביש לשדרות בגין ובכך לדלג בכלל על מחלף בייט. אך הצפי האופטימי ביותר להשלמת התכנון והקמת החיבורים והמנהרות הנוספות ייקח כשלוש שנים לכל הפחות".