"לאורך כל הקיץ ניסו לשכנע ולהזהיר אותי שלא להגיע לבית"ר. אמרו לי: 'הקבוצה מפורקת. היא כנראה תהיה בליגה א'. גם אם היא תינצל, יש שם סגל חלש והמון בעיות. אף אחד לא יזכור את נתוני הפתיחה וכולם יישבו לכם על הראש אחרי כל הפסד'. זה בעיקר גרם לי לחייך. לא היה לי ספק שמועדון עם העוצמות שיש לבית"ר יעמוד על הרגליים וישחק בליגת העל. עשיתי חשבון פשוט: יש לנו קהל מדהים, יש לנו מסורת, ויש לנו את אחד המאמנים הכי טובים בישראל שאני מכיר מצוין מהפועל באר שבע, אז ממה לכל הרוחות יש לי לפחד?"
1 צפייה בגלריה
אספרייה. "יש לנו קבוצה לא רעה בכלל"
אספרייה. "יש לנו קבוצה לא רעה בכלל"
אספרייה. "יש לנו קבוצה לא רעה בכלל"
(צילום: צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)

הדובר הוא דנילו אספרייה, כנראה ההחתמה הכי נוצצת בבית וגן בקיץ הטראומתי שעבר על כל מי שהוא חלק מבית"ר. יש לו לאספרייה, הקולומביאני בן ה־33, את כל נתוני הפתיחה כדי להפוך מהר מאוד לחביב היציעים בטדי.
הווירטואוזיות, המהירות, הפיזיות, ובעיקר העובדה שהוא בא לכל אימון ולכל משחק עם תשוקה מטורפת. הכלאה מוזרה בין שחקן שלא ממש אוהב לרוץ אבל כשהוא פותח מבערים כמעט שאי אפשר לעצור. "לאף אחד לא אכפת מה־GPS", אמר אספרייה בתקופה שלו בבאר שבע. "או שאתה שחקן טוב או שאתה שחקן לא טוב. אתה יכול לרוץ 20 קילומטר במשחק ולא לדעת לתת פס. שיחקתי המון משחקים, אז אם לא הייתי רץ לא היו נותנים לי לשחק. זאת לא הפעם הראשונה שאני שומע את זה. לא הפסדתי אימון אחד בבאר שבע, לא היו לי בעיות עם אוהדים והם אהבו אותי, לא ראו אותי מבלה אף פעם. הייתי בתל אביב בעשרה חודשים אולי עשר פעמים. רוב הזמן נשארתי בבית לבד. יש אנשים בבאר שבע שלא רוצים טוב עבור הקבוצה".
בבית וגן מעידים שב־20 הימים שהוא שחקן בית"ר אספרייה כמעט שאינו יוצא מהבית. "ניסו למכור לנו שהוא בליין", אמר גורם בבית"ר. "בפועל, הוא מסיים אימון ונשאר בבית שעות על גבי שעות". בכלל, צמד המילים הפועל באר שבע, האקסית, לא ממש גורם לאספרייה לחייך. "צריך לשאול את בעלת הבית למה ויתרו עליי. זכיתי עם הקבוצה בגביע, נתתי את כל כולי למועדון, אבל אני לא מסתכל לרגע אחורה. בוא נגיד שכמו שאני לא מסתכל על העונה שעברה, כך גם האנשים פה בבית"ר לא צריכים להסתכל על הקיץ האחרון. זה היסטוריה. מחר מתחילה הליגה וצריך לחשוב חיובי".
בבאר שבע סיימת עונה עם שני שערים בלבד. אלה לא מספרים שאפשר ללכת איתם למכולת. "לא שיחקתי בבאר שבע, וזו גם לא תהיה הדרך שלי בבית"ר כדי להבקיע גולים. שיחקתי ואני משחק בכל מקום כדי לעזור לקבוצה. לרוץ, לבשל, לייצר מצבים. הסטטיסטיקה האישית שלי לא מעניינת אותי כל הזמן שאני תורם את חלקי והמאמן והאוהדים מרוצים ממני. לא מעניין אותי איפה הייתי, מעניין אותי היכן אני נמצא עכשיו".
ואם להודות על האמת, אנחנו לפני עונה קשה. הסגל חסר, ההכנה לא היתה אידיאלית, הרעשים מסביב לאורך כל הקיץ רק הזיקו. "ממה שאני מתרשם, יש לנו קבוצה לא רעה בכלל. צריך כמובן לשדרג קצת את הסגל אבל אנחנו בסדר גמור. לאורך הקיץ כולנו התאמנו קשה מאוד, ניטרלנו רעשים והתנהגנו כמו מקצוענים. בכדורגל, כל עונה עבור כל מועדון מתחילה כחידה. אתה לא יודע מה יהיה ולאן הדברים ילכו. אני חושב שאנחנו מוכנים. יש לנו מאמן שיודע בדיוק מה הוא רוצה מאיתנו, ואני באמת מאמין שאנחנו יכולים לעשות עונה טובה".
יוסי אבוקסיס באמת הצליח בחודש וחצי האחרון לנתק אתכם מכל מה שקורה מסביב. "אני לא אוהב לדבר על מאמנים אבל יוסי הוא אגדה. מאמן שמכיר את הכדורגל הישראלי מצוין, יודע להפיק את המקסימום מהשחקנים שלו ונותן לנו את השקט והביטחון לעשות את העבודה שלנו. חלק גדול ממערכת השיקולים שלי להגיע לבית"ר היה הנוכחות של יוסי והדברים היפים שהוא עשה כאן כשהוא הגיע לבית"ר באמצע העונה שעברה. יש לי עם יוסי מערכת יחסים מיוחדת ואני שמח לשתף איתו פעולה. אני חושב שהוא הוכיח כבר בעבר שהוא מסוגל להוציא הרבה יותר מהקבוצות ביחס למה שמצפים מהן, ואני בטוח שהוא יעשה את זה בבית"ר גם העונה".
שיחקת בקולומביה ובסעודיה, מקומות שבהם הכדורגל הוא טירוף. איך אתה משווה אותו ביחס למה שקורה בישראל? "הטירוף שיש סביב בית"ר מזכיר לי את הקנאות של האוהדים בקולומביה. אני אוהב לשחק בקבוצות שהקהל מחבק אותך, גם אם לפעמים החיבוק הזה חזק מדי. אני מקווה ומאמין שהחיבור עם אוהדי בית"ר יהיה חיובי כי הם יודעים להעריך את מי שבא לתת הכל על המגרש, ובאמת שאני מאוד רעב ודרוך לעשות את המקסימום כדי שנצליח.
אני גם מאוד רוצה להוכיח שמה שראיתם ממני בשנה בבאר שבע היה טעימה ושאני יכול לתת עוד יותר במדי בית"ר. אנחנו מוכנים לפתיחת העונה מחר בנתניה. אנחנו ניתן הכל כדי לגרום נחת לאוהדי בית"ר, במיוחד אחרי הקיץ המאוד קשה שעבר עליהם, ואני באמת מאמין שאם נקבל את התמיכה כמו שרק בבית"ר יודעים לתת ותהיה קצת סבלנות עד שדברים יתחברו ונהפוך ליחידה אחת, הכל יסתדר ותהיה לנו עונה יפה ומוצלחת".