תושבי ירושלים שימו לב: היום (3 בנובמבר), יתקיים תרגיל העורף הלאומי. פיקוד העורף יחד עם עיריית ירושלים וגופי החירום יתאמנו במטרה לשפר את המוכנות שלהם ושל הציבור למצבי חירום. ירושלים תחולק למספר אזורים, שבכל אחד מהם תושמע אזעקה בשעה אחרת, בין 6 ל-7 בערב. מעתה, אם לדוגמה תשוגר רקטה מעזה לעבר מרכז ירושלים, האזעקה לא תישמע בדרום העיר, בצפונה, במערבה או במזרחה. מומלץ להיכנס לאתר פיקוד העורף, להקליד את שם הרחוב ולדעת בדיוק לאיזה אזור אתם שייכים.
2 צפייה בגלריה
צופרי אזעקה
צופרי אזעקה
צופרי אזעקה
(צילום: shutterstock)
להלן רשימת ההתראות שיופעלו בעיר:
18:05 - ירושלים-צפון.
18:15 - ירושלים-מזרח, ירושלים-כפר עקב.
18:25 - ירושלים-מרכז.
18:35 - ירושלים-מערב
18:45 - ירושלים-דרום, אזור תעשייה עטרות.
מומלץ להוריד את אפליקציית פיקוד העורף ולהפעיל אותה בסלולרי. במקרה ואתם שומעים את האזעקה בעוצמה חלשה ולא בטוחים האם מדובר בתקלה או שהיא הופעלה מחוץ לאזור אחר, ניתן לבדוק באפליקציה ולדעת האם ההתראה הופעלה אצלכם.
2 צפייה בגלריה
מפת אזורי ההתראה החדשה של ירושלים
מפת אזורי ההתראה החדשה של ירושלים
מפת אזורי ההתראה החדשה של ירושלים
(צילום: באדיבות פיקוד העורף)
בפיקוד העורף מציינים כי בירושלים זמן הכניסה למרחב מוגן הוא דקה וחצי. במקרה ואתם שומעים אזעקה כשאתם מחוץ לבית, יש לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה או למחסה קרוב, ולעלות קומה אחת. אם חלפה דקה וחצי, האזעקה הפסיקה לפני שהספקתם להגיע למבנה או למחסה, יש לצאת מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. בשלב החשש לפגיעה מרסיסים טילים או שברי טילים-מיירטים, ניתן לצאת מהמרחב המוגן רק 10 דקות לאחר שהושמעה האזעקה.
פורסם לראשונה: 07:38, 29.10.21