היחידה המרכזית של מחוז ירושלים במשטרה עצרה לאחרונה שלושה תושבי אזור המרכז בחשד שקשרו קשר עם נגד בקבע המשרת בבסיס צה"ל באזור ירושלים ורכשו ממנו אמצעי לחימה צה"ליים תמורת עשרות אלפי שקלים. הבוקר (ב') פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתבי אישום נגד המעורבים. התיק פוענח לאחר שאחד המעורבים הפליל את חבריו ובאמצעות שימוש בהאזנות סתר בהם נשמעו הנאשמים מעבירים את אמצעי הלחימה. כמו כן, המשטרה הצבאית פתחה בחקירה נגד החייל.
1 צפייה בגלריה
נגד בצה"ל
נגד בצה"ל
נגד בצה"ל
(צילום המחשה: shuttersock)

על פי כתב האישום שהוגש נגד שלושה תושבי המרכז, הם קשרו קשר עם נגד בשירות קבע שהיה אחראי על מחסן הנשק בחטיבה באזור ירושלים והופקד על שמירת ארגזים רבים של רימוני הלם וארגזי תחמושת.
על פי ממצאי החקירה בסוף שנת 2020 קשר אחד הנאשמים קשר עם נגד צה"ל במטרה לרכוש ארגז רימוני הלם תמורת תשלום של 2,500 שקלים. על מנת להוציא את תוכנית המכירה לפעול ניהל אחד המעורבים והנגד קשר באמצעות אפליקציית וואטסאפ. "במסגרת הקשר, ביקש נאשם 1 מהנגד כי השיח ביניהם יעשה בשיחות קוליות ביישומן וואטסאפ, על מנת להקשות על האזנה של גורמי האכיפה לשיחות אלו. במהלך הקשר ניסו הנאשם והנגד להסוות את העסק ברימוני הלם בכינוי 'גדולים'. כך גם בשיחות שהתנהלו בין הנאשם 1 לנאשם 2, נהגו להסוות את העסקה בסחר בנשק באמצעות שימוש במילות קוד שונות: 'אייפונים', 'תותים' וכו. כמו כן על מנת לשוות לשיחות ביניהם חזות תמימה, כינה הנגד את הנאשם 1 'אבי מהאפסנאות'".
בחודש נובמבר 2020 יצאו חלק מעסקאות הנשק לפעול כאשר הנגד העביר לאחד הנאשמים באמצעות חברו שישה משלוחים שונים שכללו רימוני הלם וארגז נוסף ובו 1980 כדורי תחמושת. עוד עולה מכתב האישום כי אחד הנאשמים ביקש מהנגד להעביר חלק מארגזי התחמושת לבית אמו המתגוררת בצור הדסה. "ביום 11.2.21 תיאם נאשם 1 עם הנגד כי זה יביא לו לבית אמו המתגוררת בצור הדסה 2-3 רימונים", נכתב.
בתחילת החודש, וסמוך למעצרם, הנגד המשיך בהעברת משלוחי התחמושת. "ביום 4.3.21 שלח הנאשם 1 לנגד הודעה באמצעות יישומן הוואטסאפ ובה ביקש ממנו לגנוב עבורו שבעה ארגזי רימונים. על פי המוסכם ביניהם תמורת עסקה זו היה אמור הנאשם 1 לשלם לנגד 17,500 אלף שקלים. על מנת לקדם את הקשר ביום 7.3.21 בשעה 15:10 לערך גנב הנגד שבעה ארגזי רימונים, העמיס אותם לרכבו ונסע מהבסיס בו הוא שירת באותה עת כשהוא נושא ברכבו את ארגזי הרימונים".