חודשיים לאחר החלפת הזכיין של הרכבת הקלה בירושלים, עדיין אי אפשר לשלם באפליקציה ברכבת הקלה. המשעות: אנחנו משלמים יותר, הרבה יותר.
1 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה. "הזכיין בשלבי התארגנות"
(צילום: יצחק טסלר)
עוד ב־16 במרץ הודיע משרד התחבורה כי מעתה יהיה ניתן לשלם על נסיעה ברכבת או באוטובוס לא רק בעזרת כרטיס ה'רב קו' אלא גם בעזרת שלושת היישומונים המורשים - מוביט, רב־פס ו־ANY-WAY, או באפליקציית 'התחנה'.
חודש לאחר מכן, ב־16 באפריל, התחלפו הזכייניות - 'סיטיפס' עזבה ובמקומה החלה לפעול חברת 'כפיר'. בחברה החדשה טענו בשעתו כי הם בוחנים אפשרות לשדרוג המערכות באופן שיאפשר תשלום על הנסיעה באמצעות היישומונים השונים.
שיטת התשלום בעזרת אפליקציה נועדה לחסוך כסף עבור מי שלא בטוחים בתחילת החודש כמה פעמים הם ייסעו ומתלבטים אם לרכוש 'חופשי חודשי' או לשלם עבור כל נסיעה בנפרד. המשתמשים ביישומונים החדשים משלמים עבור השימוש בתחבורה הציבורית רק בסוף החודש, על פי השימוש בפועל, לאחר שקלול אוטומטי של הנחות, ובהן 'תקרה יומית' ו'תקרה חודשית'.
לדוגמה, אלה שנסעו במשך החודש בעלות מצטברת של 391.5-195.5 שקל יקבלו הנחה של 75% על התשלום(!). הנחה של 50% תינתן על חיוב בגובה של 978.5-391.5 שקל, והנחה של 25% תינתן על חיוב שעולה על 978.5 שקל. באופן דומה יש הנחה יומית, והמערכת מבצעת גם שקלול של מרחקי הנסיעה. יודגש כי היישומון החדש משמר את ההנחות האישיות הניתנות כיום למשתמשי התחבורה הציבורית, ובהן הנחת אזרחים ותיקים, סטודנטים, תושבי פריפריה וחיילים. באופן מפתיע, אף שתושבי ירושלים מרבים להשתמש בתחבורה הציבורית, הם עדיין לא יכולים לחסוך כסף ולשלם ברכבת הקלה בעזרת היישומונים החדשים.
אמש (ה') החל פיילוט של משרד התחבורה וחברת 'כפיר' לפיו שעות הפעילות של הרכבת הקלה יוארכו בימי חמישי עד השעה 2 לפנות בוקר. ארבעה קווי אגד בדרום מערב העיר יפעלו גם עד השעה הזו.

כמה תחסכו באפליקציה?

75% הנחה אם שילמתם 391.5-195.5 שקל בחודש
50% הנחה בנסיעה של 978.5-391.5 שקל בחודש
25% הנחה בנסיעה של יותר מ־978.5 שקל בחודש

תגובות

מ'כפיר' נמסר: "לפני חודשיים בלבד החברה קיבלה אחריות על המערכות הקיימות של הרכבת הקלה'. בשיתוף עם נציגי המדינה 'כפיר' בוחנת את הצעדים הנדרשים להרחבת אפשרויות התשלום גם באמצעות היישומונים השונים".
ממשרד התחבורה נמסר: "זכיין הרכבת הקלה בירושלים החל את פעילותו לפני שבועות ספורים ומקדם בימים אלה הטמעה של מערכות חדשות שיאפשרו תשלום גם באמצעות האפליקציות בטלפון הנייד. יצוין כי הזכיין החדש עודנו נמצא בשלבי התארגנות, ופועל להטמעה הדרגתית של מערכות טכנולוגיות שונות, שישפרו את השירות לציבור הנוסעים, בהתאם לתנאי המכרז של משרד התחבורה".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים